Antiguos cuentos de Brujas - Fernando Falcone |
NAPOMENA:
Ovaj tekst preuzet je iz trećeg, proširenog, dopunjenog i samostalnog autorskog izdanja moje knjige "Božanska revolucija katastrofe" u okviru mojih Sabranih ezoterijskih spisa
Obrazovanje magijskog lanca Božanske revolucije katastrofe nije tek
moja inicijativa nego predmet predviđanja na osnovu znakova i poznavanja duha
vremena. Aktere tog lanca nazvao sam božanskim revolucionarima katastrofe,
budući da će oni u tome imati podršku božanskih sila, odnosno podršku duha
vremena. Jedno od osnovnih revolucionarnih načela je vladavina razuma. U smislu
vladavine razuma Božanske revolucije katastrofe, razum je shvaćen kabalistički,
kao ovaploćenje ne-sefire Daat, koja predstavlja znanje. Taj razum je lanac,
jer razum u neku ruku i jeste lanac. Na ovom mestu potrebno je još jednom
osvetliti pojam magijskog lanca, njegovog formiranja, a sve to u kontekstu
jedanaestog i petnaestog ključa tarota. Đavo tarota nije onaj đavo crkve, nego
đavo uzet kao Bafomet. U prethodnim verzijama ove knjige đavola sam predstavio
u stilu hrišćanskog učenja sa gotovo ahrimanskom crtom, ali sam svejedno
zagovarao pakt sa tom silom kako bih naglasio specifičnost delovanja revolucije
koja operiše sa nečim zaista opakim. To ne znači da u mom umu đavo postoji na
takav način. Đavo je za mene Bafomet, a to je, između ostalog, formula.
Na Levijevoj skici Bafometa, koja je u nekim tarotima primenjena na
arkanu Đavo, njegova je desna ruka podignuta i ukazuje na nebo, dok je leva
uperena ka zemlji. To je simbolizam formule E pluribus unum („iz mnoštva
jedno“), odnosno Solve et Coagula („širenje i skupljanje“). Pluribus, solve,
jesu izrazi načela ekstrovertnosti, odnosno rasta, budući da širi i rasteže
magijski lanac. Proces solve je označen desnom rukom Bafometa i simbolom belog
Meseca. Načelo Bafometove leve ruke je unum, coagula, sažimanje, ujednačavanje,
unifikacija, sabijanje, skupljanje, koncentrisanje, fokusiranje, što je
označeno simbolom crnog Meseca. Levom rukom figura postiže svoje utemeljenje,
uzemljenje, centriranost, dok desnom stalno održava kružnu ili spiralnu
inicijativu. To podrazumeva učvršćenost u Zemlji, bilo da je reč o Zemlji kao
elementu ili kao planeti. Pentagram na čelu Bafometa nije obrnut, nego
uspravan, koji je, za razliku od obrnutog, operativni simbol namenjen radovima
koji imaju za cilj zgušnjavanje, konkretizaciju nečega. Obrnuti pentagram, sa
druge strane, razređuje ono što je konkretno. Odnos između obrnutog i uspravnog
pentagrama je istovetan pomenutoj formuli solve et coagula – obrnuti je solve,
uspravni je coagula. Obrnuti pentagram označava silazak duha što ima za
posledicu razređivanje materije, i obrnuto, uspravni pentagram podrazumeva
uzdizanje duha i zgušnjavanje materije. Dakle, imamo dva niza:
a) desna ruka koja pokazuje ka gore je solve – pluribus – beli Mesec – obrnuti pentagram;
b) leva ruka koja pokazuje ka dole je coagula – unum – crni Mesec – uspravan pentagram.
Zato je crni Mesec na slici figure Bafometa postavljen na nižoj a beli na višoj poziciji, budući da je crni Mesec bliži zemaljskom, bliži ovaploćenju, materijalizaciji, odnosno ostvarenju neke namere. Mesec je, u kabalističkom smislu, Šekina, jahveovska šakti, njegova snaga, tj kamuflirana boginja a što ima svoj muški pandan u imenu Boga lunarne sefire Jesod, a to je Šadaj.
Jens Heimdahl
Prvi takav sadržaj, ovde opisan kao zmijski zrak crne mumije, doplivao je u moj um kroz davnašnji san a potom i u vizijama. Crna mumija je učinila da sa njome privremeno zamenim sadržaje svesti i steknem uvid u njen užasni svet i njenu strašnu svest, dok je ona mogla gledati ovaj svet mojim očima. Tada se u meni začela ideja o Božanskoj revoluciji katastrofe koja bi kao konačni cilj imala oslobađanje bića koje sam spoznao kao crnu mumiju i kasnije je nazvao imenom Azatot, nadahnut Lavkraftovim pisanjem. U kasnijim vizijama video sam slike oslobađanja tog strašnog ne-bića iz ambisa, koje se svakim korakom tog procesa upotpunjuje. Kao da je reč o kakvim čudesnim tarot kartama koje opisuju povratak drevnog boga iz predela sveobuhvatnog izganstva.
Na kraju tog procesa koji sam nazvao
inkubacijom mesijanske zmije, ono što bi proizašlo u završnici bilo je jedno
fascinantno, moćno i prelepo biće. To je slika zaboravljenog i prokletog
prastarog boga koji je izronio na površinu i u ognju srušio strašnu avet
raspadajućeg poretka onih bogova koji su došli nakon njega. Taj je bog izvor
moći revolucije. To je bog dečak, onaj koji se u tišini i tišinom obraća, dok
je boraveći u sarkofagu pevao olujnu pesmu kreštećih vetrova. Revolucija je
posebna vrsta teurgije koja cilja ne samo ka smeni bogova, nego ka obnovi
božanstva – od beživotne crne mumije ka božanskom detetu, od truležnog neumrlog
starca do živog mladog boga. To je bog „mladoturčin“, revolucionar, otac svih
revolucionara, onih koje je on odabrao za svoje apostole, sveštenike, proroke i
glasnike.