NAPOMENA:
Ovaj tekst preuzet je iz moje knjige "Duh kontrainicijacije" u okviru mojih Sabranih ezoterijskih spisa
Karl Marks je govorio o imperijalizmu
kao poslednjem stadijumu kapitalizma. Istoričar Arnold Tojnbi tvrdio je da je povećano
gospodarenje nad okruženjem pre prateći elemenat raspada nego rasta.
Militarizam je, kako Tojnbi kaže, zajedničko obeležje sloma i dezintegracije te
takođe predstavlja obeležje imperijalističkog kapitalizma. Danas je na delu
upravo taj Marksov poslednji stadijum kapitalizma, neviđeno ukrupnjavanje
kapitala, o čemu piše ekonomista Toma Piketi, odnosno militarizam i povećano
gospodarenje nad okruženjem. Simptomatična privatizacija svega i svačega, svih
resursa, između ostalog, govori u prilog tome. Podrazumeva se da globalni
Zapad, kao izraz imperijalističkog i militarističkog kapitalizma, u suštini i
ne može biti imperija u tradicionalnom smislu reči, stoga taj izraz ovde
koristim kolokvijalno. Možda bi uputnije bilo terminološki ispraviti Marksovu
ocenu te reći kako je pseudoimperijalizam zapravo poslednji stadijum
kapitalizma. Globalni pseudoimperijalni Zapad, u užem smislu, danas nije ništa
drugo nego zajednička odrednica, odnosno identitetski nosilac svetskog
finansijskog kapitala. Upravo je taj kapital esencija Zapada, njegova krv,
njegov duh i moć.
U jedinstvenoj svetskoj poplavi
finansijskog kapitala vidimo sliku mitskih vodenih stihija koja svet realne
ekonomije, skopčane sa stvarnim životom, stvarnom kulturom i civilizacijom,
svodi na nivo Nojeve barke koja očajnički pluta po vodenom bespuću. Ta slika je
izraz količinske nadmoći svetskog okeana nad svetskim kopnom, čije obale
urušavaju špekulativni talasi, sužavajući njegova prostranstva na nivo ostrva
čija je idealna slika razuđeni pacifički ili karipski arhipelag. I simbolički,
znamenite su i znakovite te tzv ofšor lokacije, poreski rajevi po dalekim
tropskim ostrvima koji igraju ulogu savremenih piratskih jataka. Tako je danas
svet udavljen u poplavnoj stihiji istorijskih razmera – u poplavi finansijskog
Zapada. I sam geopolitički Zapad danas je gotovo bezobalan, tvoreći od sebe
ovaploćenje metafizičkog Zapada kao mesta bezdanskog porinuća i utihnuća u
procesu rastvaranja. Iznad svega toga, iznad površine te ogromne vodene mase
vidimo lunarne odraze i povrh toga duhove Saturna i Jupitera. Istovremeno,
gledamo bledunjave odsjaje Sunca koje lagano tone u sve veće dubine. Mesec je
produkcija, plodnost kapitala, štampanje novca, njegovo stvaranje ex nihilo,
iluzornost valuta, finansijskih derivacija, ogledalo finansijskih špekulacija.
Jupiter je prinos, profit, privilegija, dobitak. Saturn je masa, ambijent, onaj
koji stvara puteve dešavanja, gospodar vremena i procesa. Na talasima ovog
(post)modernog kargo kulta, koji je svojim vernicima i sveštenicima
(investitorima) obećao darove (profit), ovo savremeno otelovljenje drevnog boga
Mamona, zahvatilo je čitavo čovečanstvo. Ta svetska poplava izraz je
manifestacije metafizičkog Zapada, njegovo htonično izbivanje koje u našem
vremenu oživljava sudbinu mitske Atlantide – porinuće u vodeni ambis. Na delu
je preobražaj majčinskog vodenog elementa, Velike Majke u Strašnu Majku,
proždiračicu, čija razjapljena čeljust predstavlja sve izgledniju perspektivu
civilizacijskog sunovrata.
U „Knjizi zakona“ Alistera Krolija
nalazi se jedan, za ovu temu indikativan stih: „Dolazi bogat čovek sa Zapada
koji će posuti svoje zlato po tebi. Od zlata kuj čelik!“ U ovom iskazu naziremo odraz kargo kulta, ali na jedan drugačiji
način. Bogat čovek sa Zapada je predak ili prethodnik, dakle duh, koji dolazi
iz sveta mrtvih ili iz sveta onih koji su otišli, te donosi sveti metal od
kojeg će adept iskovati zlatni mač. Naravno, nije reč doslovno o zlatu već je
ono simbol za nešto drugo. Pomenuti mač je alhemijski melitus gladius,
medeni mač, solarni mač, načinjen od zlata, ako zlato shvatimo kao deo
podzemnog Sunca, pošto zlato obitava i „dozreva“ pod zemljom. Pomenuti mač je simbol delotvorne upotrebe solarne
energije i njenog zemaljskog duhovnog derivata – zlata. Mač od zlatnog čelika
je poput ekskalibura i samo je zakoniti kralj dostojan uzeti ga u ruke te
razgrnuti talase otkrivajući spasonosno kopno. Taj mitski Zapad, u nekom
smislu, može biti i Atlantida, odakle dolazi luč gnoze kojom se napajaju razne magijske
i religijske struje. Ovde bih izneo jedan indikativan pasus na samom početku znamenite
knjige okultiste Majkla Bertioa:
One time there was a big school of magick on the island of this same Atlantis and the magicians were very powerful. What they didn’t know when they were alive they soon learned after they died. The island, as we said, just sank under the ocean and the magicians went down with it. But they didn’t die, they just became spirits with fish-like bodies and frog-like bodies, and snake-like bodies. They did this so they could continue their work under the ocean, in their big temple down at the bottom of the sea. They are still down there, but they are also spirits and as spirits they are able to do a lot of things. In fact they know how to do more things know then they knew a long time ago. The older they get the more powerful they get. Michael Bertiaux, The Voudon Gnostic Workbook, Weiser Books, San Francisco, CA, USA, 2007, str. 1.
Odatle duboki htonski spavači telepatski
i kroz snove utiču na svoje posvećenike. Skarabej, kao htonska životinja,
upravo ukazuje na tu mračnu dubinu staništa suštinske plutokratije. Odatle,
između ostalog, dolazi i opsednutost, kao i projekcije vanzemaljaca i svega
demonskog i opskurnog, mada nisam siguran da li je ispravno sve to tumačiti u
ključu nekog mračnjaštva i izopačenosti, ali sam siguran da bi bilo pogrešno
odbaciti taj momenat. U suštini nije važno da li je Atlantida uopšte postojala,
jer je kao simbol ona stvarna, kao agregat magijske moći i izvor u suštini
vampirske sile. Atlantida je okultno vrelo talasokratije i moderne crne
parazitske ekonomije na kojoj je utemeljena invazivna pustošeća potrošačka
kultura. Ta kultura je izraz najvulgarnijeg oblika kargo kulta, odnosno
njegovih sekularnih, agnostičkih modaliteta. Ključna reč takvog izopačenog
mentaliteta je uspeh. Uspeh stoji iza svakog interesa, svakog profita, svake
moći. Nalazi se u korenu motivacije te predstavlja svojevrsni mentalni talisman
pohranjen u savremenog čoveka. Reč greha je Uspeh! Neuspeh je samo posledica.
Međutim, ono što je vrelo parazitske
talasokratije, istodobno je i početna tačka vampirskih manipulacija
seksualnošću. Seksualnost, odnosno zloupotreba iste, takođe spada u struju
okultnih uzroka na kojima počiva današnji globalni kargo kult. Znamo da je tzv
najstariji zanat na svetu nekada imao sakralno svojstvo u obliku hramske
prostitucije a što je vezano za planetarnu prirodu Venere u obliku raznih
boginja. Ipak, ono što želim da naglasim jeste vampirski prauzor hramske
prostitucije koji je sakriven duboko u praistoriji, u izopačenjima crnih magova
Atlantide. Da bismo dočarali tu sliku dovoljno je setiti se čudovišnih
izopačenja pojedinih vračeva iz loze starih vidovnjaka drevnog Meksika koje
opisuje Karlos Kastaneda. Oni su pribegavali, za ljudske ukuse zastrašujućem i
bizarnom ponašanju, ne bi li opstali, ne bi li se nekako dokopali energije
živih ljudi.
Slične načine uzimanja ljudske energije
od strane izopačenih čarobnjaka, ali povezane sa seksualnošću, pominje Majkl
Bertio. On daje natuknice o svojevrsnim bordelima kojima vladaju slepe sile u
službi energetskih vampira koji isisavaju seme muškaraca te tako održavaju
svoje bitisanje. Iako u kratkim aluzijama, Bertio je otškrinuo vrata
razumevanju suštine porekla fenomena prostitucije. Taj motiv je ukorenjen u
dubokom podzemlju crnomagijskog sveta tamo gde obitavaju čudne kreature, poput
onih jezivih riba koje žive u velikim okeanskim ambisima gde caruje večna tama.
Iz tih dubina dolazi kargo prostitucije i pornografije. Doba Vodolije će svojim
talasanjem podići mulj sa dna iz kojeg će ka površini isplivati nepojmljive
energije i oblici svesti čije će vibracije i emitovanja zapljusnuti umove i
tela ljudskih bića. Vizije poput Lavkraftovih, obnova interesovanja za
Atlantidu, pretkolumbovske civilizacije Amerike, dinosauruse, čudovišne
vanzemaljce, sve je to posledica svojevrsne renesanse duha Egipta u modernoj
civilizaciji. Put iz Egipta vodi pravo ka Atlantidi. Sve to ima svoje
utemeljenje u planu duha vremena. Iz perspektive Saturna to je jasno te
razumevanjem prirode Saturna možemo pokušati proniknuti zbog čega se stvari o
kojima ovde pišem događaju.