Glava I – Kula od slonovače
Moj
Univerzum nosi mrežaste čarape. U njemu obitavaju suvoparni
koncepti ukalupljeni oko vlažnih ideja. Povrh svega, sa moje planete
vidljiva su dva meseca, noćni i dnevni, koji se preklapaju u
praskozorje i suton. Na njima obitavaju samosvesna ogledala. Kada se
moje misli u njima ogledaju diže se vetar.
Univerzum
je glupa reč. Zapravo nije, ali je ljudi glupo koriste. Otuđio sam
se od ljudi i sagradio Kulu od slonovače koja lebdi u međutrenucima
što brzo iščezavaju čim neko pokuša da ih osvesti. Međutrenuci
su sačinjeni od refrena popularnih šlagera zvezdane prašine.
Ponekad čujem te šlagere. U suštini, to nisu šlageri, ali
nevidljiva publika čiji su pogledi vazda uprti u moje biće to tako
doživljava. Dešava se da me ponese ta melodija i tada opažam kako
Univerzum zaista nosi mrežaste čarape.
Međutrenutačna
Kula od slonovače je pozorište mojih opsesija i teatralnih raspeća.
Nevidljiva publika obožava kada teatralna raspeća nose maske. Kažu
maskarada podstiče atavizme šavova mrežastih čarapa Univerzuma,
ali ja to nikako nisam osetio, niti bih umeo prepoznati takav
preobražaj. Zašto
si se otuđio od ljudi?
Pitaju me dobronamerne zluradosti nevidljive publike pod dejstvom
pobuđenih atavizama šavova mrežastih čarapa Univerzuma. Na to
pitanje pružam nemušte odgovore, ali se koristim pokretom kako bih
naglasio plastičnost mog otuđenja. Atavistička nevidljiva publika
se vrpolji i tiho žamori.
U
dramatičnom trenutku na scenu izlaze Vasceli Pokreti, Usmereni
Dahovi, Umišljeni Zamišljaji i Istančani Oseti. Publika ih
pozdravlja kubičnim aplauzom koji odjekuje sve do samosvesnih
ogledala noćnog i dnevnog meseca. Čuje se hor Bečkih uopštavanja
koji peva: Otuđen
od ljudi, otuđen od sna, otuđen od svega onog što spaja
međutrenutke...
Jesam li
živ? Pita
se Vasceli Pokret. Usmereni Dahovi kruže po podovima i svodovima
međutrenutačne Kule od slonovače. Umišljeni Zamišljaji odsutno
blude ka praznini lunarnih preklapanja. Istančani Oseti kolaju od
jedne do druge treperave nutrine.
Znate,
promuklim glasom moja otuđenost pokušava da uobliči zavežljaj
smislenosti, u
mladosti sam bio ekstrovertan, a onda je pala klapna.
Govor opet postaje naracija, a kosa slova bivaju zamenjena pravim.
Kula je i tamnica. Pobočna Dama je nastojnica zgrade. Često mi
gleda u karte. Hm...
mrmlja zadubljena u otvoreni raspored i stiska usne kao da prebira po
rečima koje u nizu silaze sa gornje trake što od jednog beskraja
vodi ka drugom beskraju. Kula
je i tamnica, a tamnica je samica, samica je zatvoren tok, a zatvoren
tok je Eon.
Šta to reče ženo božja!? Na ovo moje „ženo“, a pogotovo na
ono „božja“ zatresoše se dveri opsedajućih atavizama. To se
dešava svaki put kada Oko pogleda Kulu.
Znate,
Oko u Kuli istovetno je Oku van Kule iz kojeg sevaju munje. Kada se
njihovi pogledi susretnu čuje se muzika sfera. Orfonos i
Orfonostris. To su imena preludijuma, mada je glupo tako ih zvati. U
nedostatku boljeg određenja upotrebio sam te čuvene „preludijume“
kako bih nečim odredio zavičajnu dobrohotnost Orfonosa i
Orfonostrisa. To nisu dva uglađena i nagizdana istorijska
visokourbana gospodina već procesi naših čuvenja i čuvstava.
Orfonos je unutrašnji glas koji dolazi od Oka u Kuli, a Orfonostris
je onaj od spoljašnjeg velikog Oka. Oko
se okom mije, Oko se oku raduje!
Zapevaše podmladci Bečkih uopštavanja.
Sa
ovim poslednjim napevom, dođosmo do velike tajne. Pobočna Dama
izvuče Đavola. Hop, evo ga Đavo, ecce diabolos! U tom trenutku
rodi se Diabolatrija i poče da mekeće glasom apokaliptičkog
Jaganjca. Pobrkao sam jare i jagnje. Sada mogu očekivati strahotnu
osudu Ra Hoor Khuita! Srećom, spazih da i Đavo ima oko. Ne znate vi
koliko je Univerzum srdačan. Na tu moju izjavu Nevidljiva publika
zapljeska đonovima. Čitava situacija mi zaliči na mehanu pod
kodnim imenom „Kod tri oka“. Jedna
su oka dva a treće je jedno oko.
Tako glasi lozinka za ulaz. Mehanu je bio glas čađavih misterija. U
nju se ulazi kroz kockasti pod a brava je u obliku slova Q.
Ako
su Orfonos i Orfonostris glasovi Oka dva, kako se zove glas Oka
trećeg?
Upita me koleginicina koleginica. Hiperborejski sladoled skliznu mi
niz kornet. Preludij u brzini uhvati šav univerzumske čarape, Kula
se zatrese a nevidljiva publika začas se ozbilji. Ozbiljilo se sve
šta je trebalo i šta nije trebalo. E to se dešava kada pokušavamo
da otključamo stvari koje čine svako prenemaganje manje teatralnim
a više božanstvenim. Pobočna Dama tiho van scenarija izusti: takve
su reči.
Uvek sam voleo dobre improvizacije.
Glava II - Uskrsnuće
Na
volšebnim stazama onostranosti naiđoh na situaciju u katakombama.
Beskrajne nautičke milje lavirintskog podzemlja pružale su se u
dogled. Pogled je stajao blagovestan u iščekivanju nove vibracije.
Prvi put sam začuo vibraciju kada je moja senka odbila poslušnost.
Jednostavno, više nije htela da sledi moje pokrete. Bila je to
razdelnica, praktično razmeđe, bezmalo zemljouz kada je nastala
prva mreža na čarapama Univerzuma, jer rečeno je kako Univerzum
nosi mrežaste čarape.
Stajao
sam u senovitom hodniku obasjan blagom svetlošću nedostižnog.
Orfonostris je svojim tananim nitima probudio Orfonosa. Znate, oni su
poput blizanaca, ali jedan je smrtan a drugi besmrtan. Pobočna Dama
je izvukla Smrt. Tako sam se obreo u katakombama. Povorka skeleta se
u zanosu kretala noseći zastave kružnog ushićenja. Pridružio sam
im se. Pevao sam njihovu pesmu i sanjao njihove snove. Treperenje me
je nosilo. Odeven u nudističku pudlicu i šraf šepurio sam se
gnojištem opscenosti. To je ta pesma koju slušaju domoroci Utrehta.
Tada sam prvi put navukao mrežaste čarape i postao Univerzum. I
tada, u magnovenju večnog povratka, ritam koji me je sve vreme nosio
postao je ritam koji me pritiska. Pakao! Kosti! Pakao! Hoću meso.
Dajte mi mesa! Neka zubi trnu od sladosti. Ne prijatelju. Težio si
svetlosti. Kosti su svetlost. Sada ih glođi! Meso je za one zanesene
bezobalnim obličjima. Hteo si istinu. Glođi do srži jer u srži je
istina. Večnost, kosti, meso, srž, istina. Lice Demona kezilo se sa
baklji koje su nosili skeleti svetaca.
Ne
želim istinu. Ne mogu ovo. Kakva je ovo Smrt? Zašto si mi ovo
izvukla? Pobočna Dama je sedela i pućkala dugačku lulu. Stiskala
je usne i mrmljala jedini tekst koji joj je dodeljen: Kula
je i tamnica, a tamnica je samica, samica je zatvoren tok, a zatvoren
tok je Eon.
Nema više mesta mističnim improvizacijama. U tom trenutku začuše
se vaskrsne trube. Iznenada me obasja podnevna svetlost jer svima je
znano da Pan dolazi u podne! U vaskrsnoj pozi poleteh visoko iznad
katakombi put sunčevog auditorijuma. Nevidljiva publika zatreperi, a
čestitari-vaskrsari dojuriše da mi tucaju jaje. Hristos voskrese!
Vaistinu voskrese! Tuc-tuc...
Sunce
je lavirint koji se talasa kao zamašćeno jaje na oko u tiganju. Čim
sam stigao, odmah me misaone nužnosti uputiše ka Udruženju
golubara čiji je legendarni veliki majstor bio poznat kao izumitelj
recepta za višeslojnu golublju čorbu. Penzioneri u prizemlju lenjo
su vukli poteze po izbledeloj šahovskoj tabli. Kurve na spratu
pojale su pesme slaveći dolazak nekog njihovog heterskog božanstva
koje će ih tada načiniti plešućim devicama čija će sećanja
biti ulivena u Pehar Dostojanstva.
Dobar
moral kali se u poštenim bordelima.
Izustilo je jedno slovo koje je nenametljivo tihovalo ispod svih
oralnih baklji koje se trude da jednoga dana (na Suncu je uvek dan)
postanu protuberance. K-a-l-i-s-e.
Ponovilo je, ali ovoga puta malo glasnije i kao da speluje. Bilo je
to slovo nalik latiničnom F. Kaljeno, prekaljeno, F se polako
uzvisilo i u stavu dostojanstvenika samouvereno selo na stolicu pored
moje zagledavši se u kartezijansku muvu koja se davila u mojoj čorbi
od goluba patrijarha. Zatim se iznenada izvilo u zmijoliku figuru
umetnuvši se u izgovorenu reč. Sada
sam KaliseF.
Dijabolična buba mog uma nije mogla a da ne izvitoperi ono što se
prolamalo svim čudnim uglovima po kojima su ćoškarile vaskrsne
trube. FeKalis!
Uzviknula je buba, a mene je prodrmala uporna zvonjava kugličnog
stajališta.
Glava III – Poziv
Pozvonio
je telefon, onaj starinski, na žicu, od bakelita, prekinuvši moje
buljenje u prazno kroz stakleni zid neogotskog biznis insajder
nebodera. Blenuo sam u blještavilo urbanih horizonata koji su
razvlačili ljudska stada put kamenih ploča nužnosti i ozbiljenja
vremena. Mikrosekunde su važne. Iz grafikona sevaju munje. Upravo su
mi potvrdili rezervaciju apartmana u Gradu Piramida. Sve što je u
međuvremenu potrebno da uradim jeste da se prepustim i čekam.
Prozvaće me kad bude moj red.
Na
kosmodromu me je dočekala lepuškasta kama-tantra. Pokazivala mi je
nekakvu propusnicu na kojoj je pisalo: Ja
nisam prostitutka već vaš vodič. Sledite me.
Išao sam iza nje i blenuo u njene mrežaste čarape. Primetio sam da
je primetila moje primećivanje istovetnosti naših čarapa sa
čarapama samog Univerzuma. Da, to je taj put kojim se ređe ide. No,
nisam tek tako stigao na odredište. Ne može se mimo katedralne
zajednice. U univerzumu postoji veoma složena birokratija. Za sve se
pitaju šefovi katedri do kojih se ne može doći osim ukoliko imate
zakazano, a da biste zakazali morate ići preko njihovih
kvazikabalističkih asistenata koji pasu na dijametralnim livadama
suštastva. Hajde majstore, čik da te vidim doskoči do tih livada.
Kerberi Svetog Jovana pomno i neumoljivo motre na pitoma stada
kvazikabalističkih asistenata od kojih svaki ima po jedno crveno i
plavo zvono umesto mažoretskih učkura.
Red
Kerbera Svetog Jovana je nadaleko čuven po upražnjavanju discipline
zvane Višeslojna Besprekora. Opet ta višeslojnost... Kako bih
predupredio gama zrake iz njihovih delta redovničkih insignija,
morao sam otići na hodočašče u Grad Senki. To nije običan grad,
a nije ni neobičan. Teško da je grad u uobičajenom smislu reči,
ali jeste nekakav grad. I Grad Senki je sačinjen od nadrazumskog
rešetkastog piramidalnog poretka te predstavlja mračnog blizanca
Grada Piramida. No, ni Gradu Senki se nije moglo pristupiti bez
uputstava i posvećenja, što je bila kosmička besprekora Pustinjaka
Grotosa.
Pobočna
Dama napući usne i izvuče Pustinjaka. Ćutimo. Već znam šta će
reći. Isto tako znam da Četvorka Diskova vreba iz prikrajka. U
trenutku se začu rezak zvuk plavih zvona kvazikabalističkih
asistenata. Na ulazu u podzemna tajanstva Pustinjaka Grotosa stajao
je natpis: Ja
nisam prostitutka već vaš vodič. Sledite me.
Krivudavi puteljak vodio je do šume. Isprva retka a potom sve gušća
i mračnija, šuma je uobličavala jednu jedinu usku stazu do mračnog
ulaza u pukotinu svesti. To je kao da raspeti Mesija nije uskrsnuo
nego je nekako nakrsnuo, nakrivio se na stranu i tako stvorio rupu u
Umu. Rupa u Umu rupa je u esenciji Bića. Rupa u esenciji Bića je
rupa u Rupi. Rupa u Rupi je Rupa kroz koju sve otiče i kroz koju se
sve vraća. U mojoj glavi živi Rupa, a u toj Rupi živi Mrtva Buba.
Ni Pustinjak Grotos nije bez cene. Rekoh: Jedna
su oka dva a treće je jedno oko.
Uhvatih se za kvaku Q. Dveri se otvoriše. Demon zausti: Kastapolas
Katastolas.
Prvo je ključ drugo je brava.
Prilikom
ulaska u čađavu mehanu zapahnuo me je ustajali vonj neurotičnih
pleonazama, kockasti pod i čokančići rakije sa verodostojnim
brcima. Sedam za prvi slobodan sto. Karirani stolnjak, piksla,
čokanče, sevdalinka i baba koja peva fado. Naručujem pohovane
molebane i pogledom bludim po masnim zidnim dlakama po čijim su
krajevima upletene sifilistične orhideje partijskih raspri. Nedugo
zatim, prilazi stariji mršavi i pogureni gospodin. Ćelav, bled,
veliki podočnjaci, tanke usne, lice gotovo bez dlaka, naherenog
osmeha, u crnom kaputu zakopčanom do grla. Crne pantalone, crne
lakovane cipele. Lik ni uredan niti neuredan. To je Pustinjak Grotos.
Nudim mu da sedne. Neko vreme ništa ne govori. Vadi zavežljaj iz
kaputa i odmotava ga. Prolaze kilometri beznačajnih stanki. Fado
baba drema u uglu i hrče. Muva joj sleće na mladež iz kojeg viri
dlaka. Pauk sa dlake hitrim skokom grabi muvu, a iz zavežljaja ubrzo
iskočiše brava i ključ. Prepoznajem te instrumente. To su
osetljive organele veoma mračne magije. Konobar donosi pohovane
molebane. Napomenuh mu da donese još jedan pribor, na šta ga
Pustinjak Grotos zaustavi i reče da bi on više voleo običnu
kuhinjsku paradigmu, neceđenu, bez portfelja i ako može sa
kreativnom rupom u sredini. Konobar nešto promrmlja i ode da zaliva
halucinogene opsesije hijerofantskog posrnuća.
Noći
polako postaše jutra, a jutra smeniše vulgarna podneva. Svetina je
zajahala kubične muve, a mastan burek cedio se sa olovnih novina
koje su izveštavale o najnovijim dometima japanske pornografije.
Zatim je konobar, odeven u prijatno veče, doneo sveže uštrojenu
kuhinjsku paradigmu, naceđenu, bez portfelja i sa veoma kreativnom
rupom u sredinu. Pustinjakove oči se zacakliše i u tom trenutku
obreh se u časnim odajama njegovog tajanstvenog vavedenja.
Glava IV – Pustinjakovo gnezdo
Nije
bilo lako doći u Pustinjakovu jazbinu. Sećam se da sam stajao na
pustom raskršću dva utabana seoska puta, u sred ravnice, pod
mesečinom u opadanju. Duvao je pristojan vetar. Visoka trava je
talasala i glasno šuštala tako da ništa pošteno, a kamo li
pristojno, nisam mogao čuti. Nigde nikog. Izvadio sam šareno
varalo, zauzevši pritom borbenu pozu za goecijsko jodlovanje.
Abraset
Zamran!
Započeo sam inkantaciju. Nevidljiva publika, koja je sve to
posmatrala udobno zavaljena u međunožna zvezdana sedišta,
halapljivo je plevila imaginacijsku baštu mojih kuraži. Ja sam
Jarac živoderac, živ klan nedoklan, živ dran neodran, živ soljen
nedosoljen, živ pečen nedopečen. Zubi su mi kao kolac, pregrišću
te kao konac! Utatata...
Obožavam
dodire, ali samo kada su osveštani. Obožavam svetost koja dolazi
tada kada svetlost isčezne, a u duši ostane potpuna tama.
Takve su reči kojima me je dočekao Pustinjak Grotos, nakon što su
me njegove dražesno-groteskne izvidnice odvele sa raskrsnice čim je
vetar postao nesnosan. Do njegovog gnezda vodi kružni zemljoder od
jedanaest spratova. Svaki sprat ima trinaest soba, pa računajte. U
svakoj sobi po jedna večnost tumara od jedne do druge beskonačnosti.
Dva meseca ukupno imaju 143 faze.
Ovo
pripovedanje stoji na samoj ivici ponora pada u besmisao i sumanuto
rasplinjavanje. Ipak, dozvolite da napravim malu pežorativnu
digresiju. Ne znam zašto sam upotrebio taj stranojezični pridev,
ali reči same otpadaju od tih traka koje vise sa zvezdanog svoda
pećine Pustinjaka. Postoje svetovi sasvim pogodni za ljude gde je
atmosfera puna psihoaktivnih isparenja. Tamo sve može i ništa nije
sveto – jer je sve sveto.
Mladiću,
video sam tvoje snove.
Obratio mi se P. Grotos nekim promuklim a ipak siktavim glasom, kao
da se muči da govori. Njegova katedra sjajila je miljeničkim
dražima neugaslih alhemijskih kristala Sekundarne Materije ćele
Lampe. To je čitavoj prostoriji davalao plavičasti sjaj. Stajao sam
na ulazu uznemiren čudovišnom pojavom nečoveka koji se hrani
vremenom. Visok, koščatog grotesknog lica sive boje, sa kolutovima
tamnih podočnjaka, tankih usana, bez bilo kakve dlake na neprirodno
glatkoj koži, blago poguren te pokriven crnim plaštom. Njegove
bizarne šake, duge i koščate, plavičaste i naoružane oštrim
krupnim crnim noktima. Mogao je dirigovati kamernim orkestrom ali on
je odabrao put vetrovitih ponoćnih raskršća.
Pokazao
mi je znak da sednem u gostinsku fotelju koja je sva uzdrhtala od
uzbuđenja što će neko, nakon toliko ispraznih eona, konačno sesti
u njeno devičansko krilo. Prvi mi se ukazao velečasni Morgan
Frimen, nosilac reči prelaska kroz središte krsta na znojavom
baptističkom jugu. Crni pastori su se tresli u magnovenju jahanja
duha. Gospod
je pastir moj!
Analfilaktička gonoreja nije moj kredo. Tajna reč je LAHEMA. Zatim
su došli na red Gedeovi sveštenici i njihove grobljanske krvne
žrtve. ONIRU, ONIRU, ONIRU. Nedugo potom, dok sam stajao na balkonu
svetlosti i posmatrao vihor Gejine dece koji izvire iz prostodušnih
jaruga onovečnosti, dotrčao je mladi karipski rob Žan. Oprezno mi
je prišao a njegove zaposednute beonjače prošaptahu AKULA MUNANA.
I konačno, na glavnoj promenadi jednog davnog nežnog predvečerja
reverend ŽanPjer, praćen ljudima sa pepelom preko lica, sagnuo se i
na trotoaru iscrtao veve, mahnuvši rukom u pravcu jednog rasno
mešovitog para. Abomination.
Prošaputao je. Kada je sve utihnulo, duh u kristalu ispisao je isti
taj veve, a ja sam mogao pročitati tajnu poruku: LASEE.
Pustinjak
Grotos je ćutke posmatrao kako se odmotavaju zavežljaji sa trakama
mojih snova. Mladiću,
progovorio je, ali ovoga puta u tetra intonaciji i kubikaži, kada
sanjaš crnce, to su duhovi.
Ključevi za ulazak u Grad senki gostili su se užeglim močvarama
mog zaborava. Imao sam sve šta je neophodno.
Glava V – Grad senki
Ispričaću
vam o jednom gradu van svih mapa u kome obitavaju sve srećne toge
ovog univerzuma, a i šire. U kristalnoj biblioteci tog grada družio
sam se sa crvenom i plavom knjigom. Crvena knjiga ispisana je
smaragdnim slovima, a plava rubinima. Lako sam čitao i mastio
spoznajne kolutove prženog luka. Oh kako su zanosne inkantacije
crvene i plave knjige, pa ipak zaboravio sam sve što sam pročitao.
Ni sam ne znam kako, obreo sam se u podzemnim odajama.
U
mračnom lavirintu dočekao me je samohodni oltar na kome je stajala
crna knjiga sa hijeroglifima od svetlećeg kristala ćilibarne boje.
To je zla knjiga. Pornor knjiga. Horor-porno. Porn-Hoor.
Pornohorornomikon. Na njenim otvorenim stranicama stajala je
ljubičasta ruža svih tunela i njihovih čipkanih minotaura. Crna
knjiga mi je tiho prošaputala: „Večno prokletstvo je takođe
život večni. Naučiću te kako da prokletvo pretvoriš u ekstazu.“
Čitanje je i dešavanje. Ne može se iz te knjige tek tako čitati a
da pročitano ne krene da se obistinjuje. Ona stvara ono što se iz
nje pročita. Bio sam zapanjen otkrivši da se zone porno i horor
stripova preklapaju na mestima urlikanja ponoćnih pasa uzanih puteva
koji od dubokih jaruga vode ka mesečini. Na prvoj strani te opake knjige prepune preispoljnih zuba onih
monaha koji su podlegli demonskim iskušenjima stajao je natpis: Neznanje je izdaja.
Ištahar
je sabejska princeza i sedma konkubina trećeg vladara jedanaeste
elamske dinastije. Bila je upućena u tajne poznavanja zvezda.
Prorekla je tačan datum moje smrti. Takođe, rekla mi je kako je
ambis vremena samo stanje percepcije i da će ona uvek biti tačno na
onom mestu gde smo se rastali... Ne znam odakle sada ovaj detalj, ali zaista se osećam da pripadam Katedralnoj zajednici i svim njenim asistentima. Dočim
su se trenuci izgubili u tami. Čekaj, kako su se to trenuci izgubili
u tami? Šta hoćeš ovim da kažeš? Jednostavno, to je tama koja se
cedi niz stubove svetla. Cedeći se, ona ponire u beskraj, sama
bivajući beskraj, jer ona jeste beskraj. Nije bilo trenutka u
večnosti kada ona nije bila beskraj. O kako strasno ljubio sam taj
beskraj, sav okićen od ničeg, nagizdan kao Bogorodica. Tada sam
shvatio da je ovaj čovek lud ali na jedan kanalisan način.
Sada, kada sam postao Građanin Monade, a što je volšebna titula koja se dobija kada neko postane deo Katedralne zajednice i njenih kvazikabalističkih asistenata, nakon što je dobio blagoslov Pustinjaka Grotosa te propušten u postojanje od strane Reda Kerbera Svetog Jovana, putevi ka Gradu Piramida dobili su nadrealan smisao. I zaista, tama mora umreti. Živuća tama je nešto neprirodno i destruktivno. Smrt je njeno prirodno stanje. Smrt je tama i tama je smrt. Otud, smrt ne može biti svetlost, pa ipak svetlost se krije u smrti, a to je teško uočiti. Svetlost smrti - lux mortis, jeste ona tvar od koje je sazdana kapija večnog života. Njeno ime je ad abab: magla koja cveta.
Niti večnosti izlaze iz mojih prstiju i dopiru do samog beskraja. Njihovo preplitanje tkanje je sveta. Tkanje sveta je moć. Vibracija tog tkanja je pesma bogova. O sine večeri, izađi na balkon pobednika i istkaj pesmu od koje ćeš sačini pokrov nezaboravne noći.
Finis
Moj Univerzum nosi mrežaste čarape. Kao Građanin Monade imam pravo preče svesti u Gradu Piramida. Lepu su noć stvorili oni koji stvaraju i razaraju. Neka se ovaj pehar ispuni krvlju neba, krvlju noći. Neka se tom krvlju posvete zemlja i onaj ko posvećuje. Neka zemlja primi darove neba. Neka zemlja primi moj dar. Neka me zemlja čvrsto drži. Ne odričem se zemlje i u smrti živeću.
nu pel barasa
ta barasi e isarabi
er gaal
a anu kri
kri nu
er kri nu
avana sata
satanaha
er avana esa daranu
er avana esa darai
er avana raq hut
an avana
moros eluto
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.