Kako petice malih arkana označavaju prirodne stihije, u tom smislu ova karta se odnosi na zemljotrese. Astrološka
atribucija ove karte je, po Zlatnoj zori, Merkur u Biku, i odnosi se na prvu
dekadu ovog znaka. Prevedeno na jezik tarot simbolizma, to su Opsenar i Papa / Prvosveštenik.
Kroli kaže da Petice malih arkana ukazuju na poremećaj statički uravnoteženog
sistema te da imaju revolucionarnu konotaciju. Zlatna zora ovu kartu
karakteriše kao materijalne nevolje, zabrinutost, probleme, gubitak
materijalnih sredstava, dok je Kroli oslikava rasporedom diskova koji uobličuju
obrnuti pentagram. Po njemu, Merkur i Bik su simboli tipova energije među
kojima vlada netrpeljivost, pa otud Merkur mora biti izrazito jak ne bi li
savladao Bika – pamet primenjena na rad. Po Pikatriksu, prva dekada Bika
obeležava oranje, setvu, izgradnju i zemaljsku mudrost, dakle konstruktivno
upregnutu snagu kojom se mora mudro i oprezno upravljati. Imaginacijska slika
prve dekade jeste snažan nagi muškarac, koji obrađuje i uređuje zemlju.
U mitologiji, atribucija ove karte je sazvežđe Orion, moćni lovac, u kome se nalaze dve veoma moćne zvezde: Betelgez (kao alfa) i Rigel. Orion je u mitologiji bio sin boga Posejdona i imao je sposobnost hodanja po vodi. Kako je zbog svog nasilja izgubio vid, bog kovač Hefest ga je odveo na mesto gde Sunce izlazi i gde mu je solarni bog Helios povratio vid. Po jednoj verziji mita, od značaja za ovu raspravu, Oriona je ubio gigantski škoprion (sazvežđe Škorpija) kojeg je poslala boginja zemlje – Geja, jer je ovaj pretio da istrebi svu divljač. Orion je poznat kao lovački partner mesečeve boginje lova Artemide. Ovde možemo povući paralelu sa biblijskom pričom o nefilima, divovima, potomstvu onih koji su sišli i ljudskih žena:
„Kad su se ljudi namnožili na zemlji i kad su im se rodile kćeri, sinovi Božji videvši kako su ljudske kćeri lepe, uzimali su ih sebi za žene, sve koje su izabrali.“ Postanje (Prva knjiga Mojsijeva), 6:1-2. „U to vreme, a i kasnije, bilo je divova, kad su sinovi Božji dolazili k kćerima ljudskim a one su im rađale decu. Bili su to silni, znameniti ljudi, koji su živeli u staro doba.“ Postanje (Prva knjiga Mojsijeva), 6:4.
U Knjizi zakona taj motiv prepoznajemo u stihu 3:45:
„Then will I lift her to pinnacles of power: then will I breed from her a child mightier than all the kings of the earth.“
U ovom mitu prepoznajemo neuravnoteženu snagu ovog lika koji ukazuje na ključnu osobinu karte sa kojom smo ga povezali. I dalje u biblijskom smislu, sazvežđe Orion ima paralelu sa nasiljem i ratom:
„Gospod će kao junak izaći. Kao ratnik će rasplamsati svoj žar. Povikaće, pustiće ratni poklič, biće moćniji od svojih neprijatelja.“ Isaija, 42:13.
U Knjizi zakona, 3:46 (isti stih referentan je i za Četvorku štapova), piše:
„I am the warrior Lord of the Forties: the Eighties cower before me, & are abased. I will bring you to victory & joy: I will be at your arms in battle & ye shall delight to slay. Success is your proof; courage is your armour; go on, go on, in my strength; & ye shall turn not back for any!“
U tom
smislu Petica diskova nije prijatna karta jer ukazuje na nevolje, poremećenu
ravnotežu, nasilje, povredu i smrt. U jednoj verziji mita
vidimo da je Orion vraćen iz smrti (ili uskrsnuo u drugi život) zahvaljujući
veštini boga isceljenja Asklepija (sazvežđe Zmijonosac). Dodatne sadržaje vezane
za Orion u kontekstu ove male arkane nalazimo u starom Egiptu koji su ovo
sazvežđe povezivali sa blaženim telom večnosti, darom boga Ozirisa – sahu.
Ovaj izraz ukazuje upravo na večni život, vaskrsnuće čiji materijalni oblik predstavlja piramida, odnosno trodimenzionalna projekcija
pentagrama. Tako u liku Oriona vidimo giganta, moćnog lovca i ratnika koji je
pao od otrovnog uboda boga Škorpije te oživeo zahvaljujući božanstvu čije je
obeležje zmija. U tom smislu, ova karta nagoveštava nevolje, čak i smrt, ali
zato ukazuje i na dalekosežne spasonosne mogućnosti, iznenadnu pomoć da se
prevaziđe situacija. Asklepije, isceljivanje, zmija, to su svojstva Merkura.
Zato je u kontekstu ove karte neophodno jačati ili prizvati merkurovska
svojstva radi uspešnog savlađivanja svih iskušenja.
Kako je to
ustanovio Ptolomej, zvezde ovog sazvežđa, izuzev Betelgeza i Belatriks, su
poput Jupitera i Saturna: jaka i dostojanstvena priroda, samopouzdanje, sreća u
trgovini, ali i plahovitost, nepostojanost, oholost, nepoštovanje. Dve najveće
zvezde ovog sazvežđa su Betelgez i Rigel. Betelgez je nepravilno promenljiva narandžasta zvezda smeštena na Orionovom
ramenu. Silovite je marcijalne prirode i obeležje je
ratničkih kraljeva. Prema Ptolomeju, Betelgez ima prirodu Marsa i Merkura:
ratnička slava, unapređenje, bogatstvo. Rigel predstavlja levo stopalo Oriona,
ono kojim on nastupa, kao i zamišljeno mesto na nebu gde ponire reka
Eridanus. Rigel je dvostruka, plavičasto-bela zvezda smeštena na Orionovom
stopalu. Prema Ptolomeju, njena priroda je poput Jupitera i Saturna:
dobrodušnost, počast, blagostanje, sreća, slava, ugled, nadarenost za pronalazaštvo.
Prema Osvaldu Virtu, sazvežđe Orion može biti povezano sa velikom arkanom
Čarobnjak / Opsenar. U Sola Buska špilu prikazan je melanholičan mlađi muški
lik ogrnut u perje sa štitom i štapom, kako sedi na stočiću dok su diskovi
haotično raspoređeni unaokolo.