NAPOMENA:
Ovaj tekst preuzet je iz moje knjige "Ideologija tarota" u okviru mojih Sabranih ezoterijskih spisa
zvezda Deneb Adige
sazvežđe Labud
jugoistočni horizont
zemljani aspekt
Vodolije
Treća dekada Vodolije odgovara Sedmici mačeva (alternativno, ovu kartu možemo povezati sa sedmom nedeljom proleća). Njome vlada Mesec, što
stvara magijski moćnu sliku Prvosveštenice i Zvezde (prvosveštenica zvezde ili
zvezdana prvosveštenica). Po Pikatriksu, to je dekada obilja,
komplimenata, otkrivanja stvari i pojava, ali i drskosti i uvreda. Zlatna zora
duh ove karte naziva Gospodarem nestabilnog napora, što se tumači kao Uzaludnost.
Po Kroliju, ova karta izražava popustljivost i pomirljivost. Sedmica mačeva je
sazvežđe Labuda. Pošto je u obliku krsta ponekad je nazivano i Severnim krstom.
Egipćani su ovo sazvežđe nazivali Tes-ark, onaj iz daljina.
Najsjajnija zvezda Labuda je Deneb Adige, što ima značenje gospoda ili dolazećeg
sudije. Deneb Adige je sjajna bela zvezda u Labudovom repu čija je priroda
poput Venere i Merkura: pronicljivost, bistroća uma, sposobnost brzog učenja. U
duhu hrišćanstva Labud predstavlja nebeske vode spasenja. To je voda koja
daruje večni život i gasi žeđ smrtnih.[1] U mitologiji Kuknos je
mitski kralj Ligurije koji je nakon smrti svog prijatelja Faetona, skočio u reku
Eridanus pretvorivši se u labuda, pticu posvećenu Apolonu. Zapravo Kuknosov
preobražaj rezultat je Apolonove intervencije. U neku ruku Kuknos je dosegao
večni život. Osvald Virt ovo sazvežđe dovodi u vezu sa arkanom Sud. Sedmica
mačeva Sola Buska špila prikazuje mladića sa vencem na glavi, koji s lakoćom
drži sedam lepo složenih mačeva i stoji na štitu na kome je natpis: S.P.Q.R. –
skraćenicu koja označava stari Rim.
[1] „Poslednjeg i najvažnijeg dana
praznika, Isus je ustao i povikao: „Ako je neko žedan, neka dođe k meni i pije!
Ko bude verovao u mene, kao što je rečeno u Pismu, iz njegovog tela poteći će
reke žive vode.” A rekao je to za Duh koji je trebalo da prime oni koji veruju
u njega.“ Jovan, 7:37-39. U Knjizi zakona, 2:44, načelo
blaženstva izraženo je na sledeći način: „Aye! feast! rejoice! there is no
dread hereafter. There is the dissolution, and eternal ecstasy in the kisses of
Nu.“ U 2:21 imamo: „If the body of the King dissolve, he shall remain in pure
ecstasy for ever.“
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.