Razmatranje
doktrina malih arkana započećemo od diskova, koji po tradiciji, označavaju vrlinu
razboritosti, što ih povezuje sa Pustinjakom. Diskovi su, kako primećuje Pol
Huson, ogledala. Oni su uglačani, od plemenitog metala, te shodno tome imaju
svojstvo refleksije. To im daje lunarnu prirodu. Kako su kružnog oblika, oni su
oblik točkova, a što ukazuje na stalni rad ove vrline, na dijalektiku misaonih,
ali i materijalnih procesa. Diskovi, to su radnici. Otud oni imaju veze sa
zemljanim elementom i označavaju ekonomske, poslovne, finansijske stvari, ali i
proračunatost, pamćenje, predviđanje. Okultisti su diskove nazvali pentaklima,
što je zapravo kovanica koja se odnosi na pentagram, ali u smislu talismana ili
amuleta. U magijskom smislu ti pentakli predstavljaju rad elementala, posebno
gnoma, proces ostvarenja neke magijske namere.
Po učenju
Zlatne zore, ova karta predstavlja koren htonskih moći. Načelno, asovi su
izvori ili koreni elemenata. Oni su poveznica malih arkana i Princeza, odnosno Paževa. U
kabalističkom smislu, asovi su podudarni sa idejom prve
sefire Drveta života – keter. Po Zlatnoj zori ova karta može označavati materijalni dobitak, potom bilo kakav plan ili projekat, te naposletku viziju bogatstva, odnosno sticanja. Bolonjski kartomant Pratesi iz XVIII veka je Jedinicu diskova protumačio kao tablu. Da li je u
pitanju sto, tabla za pisanje, tabla kao platforma, nemam dovoljno informacija,
ali valja pomenuti da se sto pojavljuje na karti Opsenar / Čarobnjak. Dakle, ukoliko
sledimo Pratesija, Jedinica diskova je neka vrsta table, odnosno platforme za
igru, razmenu, operaciju, stvaranje događaja, divinaciju, konstelaciju itd. U
neku ruku ova karta može biti povezana i sa fatalnošću Točka sreće. U pitanju
je veliki krug koji se okreće. Po Alisteru Kroliju,
disk je kovitlajući znamen. Međutim, tabla, disk, može biti uglačani sjajni
objekat, ploča, zlatni poslužavnik koji služi za ogledanje. Upravo je taj sjaj
savršenog uglačanog diska ono u čemu možemo naći mitološki sadržaj koji u
smislu zemljanog elementa, po teoriji hermetičke kabale Zlatne zore, ima svoju
saobraznost u liku arhanđela Uriela (što se sa hebrejskog prevodi kao Bog je
moje svetlo ili Božja svetlost). On je zlato. Njegova strana sveta
je sever (Jov, 37:22). Na hebrejskom se njegovo ime piše sledećim
slovima: alef-vav-reš-jod-alef-lamed, odnosno AVRIAL i ima vrednost 248. Dakle, Uriel je arhanđeo i čuvar elementa Zemlje i
neki ga poistovećuju sa Luciferom kao svetlonoscem. U tom smislu, Uriel je i
vodič svetlosti, što ga dovodi u vezu sa astronomijom / astrologijom /
asterizmom. U Enohovoj knjizi on se pominje kao znalac zvezda i njihovih
puteva i kao vodič nebeskih svetala. U grčkoj verziji Enohove knjige
Uriel je postavljen nad Tartarom u koji su bačeni pali anđeli (pale zvezde). U
nekim apokrifima on je svetlo koje slede oni koji su vaskrsli, a nalazi se i u
ulozi otvarača kapija Hada koji odvodi mrtve na suđenje. To su sve oblici
njegove htonske uloge koja povezuje Podzemlje i noćno nebo. U krajnjoj liniji Uriel
je onaj koji otkriva stvari, bilo da je reč o nečem skrivenom ili o otkrivanju
tajne onima koji to zaslužuju. U takvoj ulozi Uriel igra ulogu onog ko daruje
prosvetljenje.
U Sola Buska špilu Jedinica diskova predstavljena je štitom koji visoko iznad glave drži onaj središnji, jedan od tri anđela u obliku nage krilate dece. Po Emanuelu Svedenborgu, deca anđeli su najviši u hijerarhiji jer njihova pojava ukazuje na najviši nivo čistote. Na vrhu karte je lobanja govečeta, a na levoj strani, bliže dnu, nalazi se osmokraka zvezda. Tumačenje simboličkih hijeroglifa Sola Buska špila iziskuje okultno znanje koje se nalazi van opsega pisca ovih redova.