Nikolas Kalmakof |
NAPOMENA:
Ovaj tekst preuzet je iz trećeg, proširenog, dopunjenog i samostalnog autorskog izdanja moje knjige "Božanska revolucija katastrofe" u okviru mojih Sabranih ezoterijskih spisa
„Jer ako ti to ne učiniš svojom voljom, onda ćemo to Mi učiniti uprkos tvojoj volji.“Alister Kroli, Liber Cheth Vel Valum Abiegni
Aspiranti Božanske revolucije
katastrofe nosioci su jedne osobene magijske struje čija je svrha po osnovnim
polazištima slična nekim pretpostavkama lurijanske kabale. Naime, reč je o
obnovi ili popravci sveta putem njegovog uništenja, u čemu nalazim sličnosti sa
šabatajskom strujom, koja predstavlja ekstreman oblik antinomijskog
radikalizma. Naravno, u mojim vizijama i snovima, ideja revolucije i njenih
nosilaca nema veze sa jevrejstvom, njegovim kreativnim alternativama ili pak
antisemitizmom, niti sa iluminizmom. Šta konkretno znači uništenje sveta? I
kako je to uopšte moguće? Zar nije apsurdno popravljati nešto nakon što je ono
uništeno? Da bih to objasnio moram prvo početi od svojevrsne strukture
revolucionarne struje.
Postoji unutrašnji i spoljašnji prsten revolucionara i aspiranata božanske revolucije. Unutrašnji prsten čine sanjači / proroci, a spoljašnji oni koji deluju u svetu. Ove poslednje nazvaću operativcima. Povrh ta dva prstena imamo i nepostojeći treći prsten, koji zapravo i nije prsten, nego je tu pre reč o prisustvu koje čine inteligencije nevidljive i nepristupačne ljudskom uobičajenom poimanju i opažanju. Te inteligencije, međutim, imaju svoje predstavnike koji se povremeno mogu ovaplotiti i njih ću nazvati glasnicima. Dakle, očitavamo jednu određenu, uslovno rečeno, strukturu, iako je u praksi zapravo i nema. Tu strukturu možemo predstaviti simbolom kruga sa tačkom u središtu. Kružnicu čine operativci, tačku predstavljaju sanjači / proroci, dok inteligencije prisustva, odnosno glasnici, imaju uporište u apstrakciji, odnosno tamo gde tačka postaje ništavilo. Sada bivaju jasniji obrisi trijade koja je ustrojena na način koji ima svoju analogiju sa dijagramom kabalističkog Drveta života. Glasnici se mogu uporediti sa vrhovnom trijadom Drveta,. Sanjači / proroci su Ruah. Dno dijagrama Drveta, odnosno sefira Malkut, označava aspirante, simpatizere, propagandiste i „korisne idiote“ Božanske revolucije katastrofe.
Ovde bih naglasio razliku između dve
vrste aspiranata: one koji teže ulasku u krug operativaca, i onih koji teže da
postanu glasnici. Ključnu ulogu u preobražaju nižih aspiranata u operativce
igraju muški posvećenici, dok kod viših aspiranata tome doprinose posebne
žene. Te posebne žene nisu ljudska bića na način kako mi uobičajeno poimamo
ljudskost. One jesu i nisu ljudska bića. Uporedio bih ih sa valkirama. One ne
pripadaju Revoluciji, nisu adepti, nisu posvećenici, uglavnom nisu prošle kroz
faze razvoja ili preobražaja, nisu deo ovog sveta, nego su deo sistema sveta na
čiju podršku aspirant u nekoj meri može računati. Zato ova knjiga, i načelno
Božanska revolucija katastrofe, nije namenjena ženama već isključivo
muškarcima, jer, da u određenoj izmeni parafraziram Krolija: aspiranti su
muškarci, valkire su žene. Njihova uloga je da potaknu preobražaj višeg
aspiranta, iz reda sanjača i proroka, u glasnike. One su Majke, mi smo Sinovi.
Očevi su oni sanjači i proroci koji upućuju niže aspirante u red operativaca.
Otud jedan Otac ima samo jednog Sina, jer je takvo pravilo nasleđivanja, da bi
se sprečilo stvaranje zajednice, bratstva, organizacije. U pogledu odnosa žena
i Božanske revolucije katastrofe, nemam nikakva praktična saznanja o tome, osim
da izuzetno žene mogu postati „valkire“, odnosno „majke“ koje prevode muški
element „preko“, ali putevi ženskog preobražaja u tu svrhu meni nisu poznati.
Propagandisti odgovara element Vode, budući da on govori, piše i prima saznanja sa višeg nivoa posredstvom ogledala koje predstavlja Mesec, tj lunarna sefira Jesod. Niži aspirant predstavlja element Vatre u Malkutu te je kao takav predodređen ka operativnim nivoima, pod uslovom da ostvari zavet. Simpatizeri su Vazduh te su kao takvi, odnosno neodlučni, osuđeni da se čitavog života vrte u krug ne stižući nigde i ne postižući praktično ništa. Oni su nesposobni za zavetništvo, životni fokus i disciplinu koja sve to iziskuje. Naposletku imamo „korisne idiote“ čija je priroda saobrazna elementu Zemlje. Oni su poput ludaka ili budala, predodređeni za sve i ništa. Mogu postići najvišu apstrakciju te postati glasnici ili uroniti u najdublje tmine. Za njih jednostavno nema pravila te ponekad predstavljaju svojevrsne medijume kroz koje govore dublji aspekti Božanske revolucije katastrofe a da oni toga uopšte nisu svesni. Simpatizeri i niži aspiranti svesno pokušavaju da se približe revoluciji, imaju želju i ambiciju da joj se pridruže, dok su propagandisti i korisni idioti protiv svoje volje k njoj privučeni.
Iz svega navedenog biva jasno da se
revolucionarem ne može postati, ne može se zaslužiti nekakvim naporom, radom,
samousavršavanjem, vežbama, meditacijom, tehnikama i raznim oblicima
usredsređenosti na tzv lični razvoj. Ona ne prima prijave niti uvažava preporuke.
Bivaš deo Božanske revolucije katastrofe onda kada se, potaknut zovom sila
revolucije, setiš da je to tvoja prava priroda, pa samim tim i tvoja istinska
volja. Oni čija to nije istinska volja i priroda nikada i nikako ne mogu
stupiti u dodir sa silama revolucije. Sila koja pokreće revoluciju vrši odabir.
Zapravo tu uopšte nije reč o nekakvom odabiru nego o prepoznavanju. Adept i Bog
se međusobno prepoznaju i nekako stope. Neki ljudi su za to predodređeni a neki
nisu. Neki ljudi slede svoje preodređenosti jer su ih otkrili i potpuno se
okrenuli ka njima. Oblika predodređenosti ima onoliko koliko je u univerzumu
sila koje učestvuju u njegovoj izgradnji, održavanju i uništenju. Koliko je
onih koji su rođeni kao mikrokosmos toliko je i oblika predodređenosti. Dakle,
viši ili niži aspirant, propagandista i korisni idiot mogu postati operativci,
sanjači / proroci ili glasnici samo ukoliko taj poziv prepoznaju kao svoju
pravu prirodu.
Sada kada smo razmotrili magijsko-inicijacijske pretpostavke Božanske revolucije katastrofe pokušao bih odgovoriti na pitanje koje sam postavio u prvom pasusu ovog odeljka. Kako svet može biti uništen i nakon toga prepravljen? Kako neka opskurna magijska struktura, koja i nije struktura, to može učiniti? Načelno, to je posao svih magijskih struktura bez obzira o kakvim je strukturama reč, bile one graditeljske, svetle, benigne ili izopačene. Svaka od njih svakodnevno uništava i uspostavlja novi svet. Kada kažem svet, na tragu Karlosa Kastanede, podrazumevam opšti opažajno-iskustveni proizvod čvrsto uspostavljene usklađenosti ljudskih percepcija i tumačenja. Teško je odrediti kada je i na koji način ta usklađenost postignuta, ali se sa svakim novim pokoljenjem iznova izgrađuje. Magijske sile aktivno i u kontinuitetu usmeravaju proces opšteg opažajno-iskustvenog i interpretativnog usklađivanja svakog ljudskog bića na način koji većina ljudi uopšte nije ni svesna. Uništenje i obnova sveta odnose se na ljudski svet, odnosno na svet koji tvore ljudske svesti u svojoj sveukupnosti. Iz perspektive ljudskih bića ljudski svet je mahom sav svet, čak i tamo gde ljudska noga nikada nije kročila. Iako se taj svet sporo menja (posmatrano sa ljudske tačke gledišta), ipak sve to može biti u trenutku izmenjeno. Božanska revolucija katastrofe cilja upravo ka smeni bogova a što jeste slično sa onim o čemu su pisali Lavkraft i Kroli. Ta smena dešava se upravo sada.
Evo kako je Hauard Filips Lavkraft u svojoj priči „Danvički užas“ prikazao paradigmu promene.
„Ne bi trebalo ni pomisliti (...) da je čovek najstariji ili poslednji među gospodarima Zemlje, ili da uobičajena masa života i materije svetom sama hodi. Stari su bili, Stari jesu, Stari će biti. Ne u prostorima koji su nama poznati, nego između njih, Stari hodaju hladni i praiskonski, bezdimenzionalni i nama nevidljivi. Jog-Sotot zna pravu kapiju. Jog-Sotot je ključ i čuvar te kapije. Prošlost, sadašnjost, budućnost, sve je to jedno u Jog-Sototu. On zna gde su se Stari u davna vremena probijali i gde će svoj prolaz opet da probiju. On zna gde su oni polja Zemlje gazili i gde ih gaze sad, i zašto ih niko ne može videti dok to rade. Po mirisu Njihovom mogu ljudi ponekad znati da su Oni blizu, ali Njihov izgled ne može nijedan čovek znati, osim po izgledu onih koji su potomci Njihovi među ljudima, a takvih ima mnogo vrsta, i izgledom se pružaju od najvernije slike čoveka, do onog oblika bez lika i supstance koji je oblik Njihov. Hodaju neviđeni i gnusni po onim pustim mestima gde su izgovorene reči i gde su Rituali uz urlike izvedeni u odgovarajuće Doba. Vetar benavi glasovima Njihovim, a Zemlja mrmlja svešću Njihovom. Šumu povijaju i gradove drobe, a ipak ne može ni šuma ni grad videti ruku koja udara. Kadat, u hladnoj pustinji, znao je Njih, ali koji čovek danas zna za Kadat? Ledena pustinja Juga i potonula ostrva Okeana sadrže kamenove sa urezanim pečatom Njihovim, ali ko je video taj duboko zamrznuti grad ili zapečaćene kule odavno ovenčane morskom travom i školjkama? Veliki Ktulu je Njihov rođak, ipak ih može samo mutno videti on. Ia! Šub-Nigurat! Kao nešto ogavno poznaćete ih. Njihova ruka je na grlima vašim, a ipak ih ne vidite, a Njihova naseobina jedna je te ista kao i prag vaš što ga branite. Jog-Sotot je ključ kapije na kojoj se sfere susreću. Čovek vlada tamo gde su Oni nekad vladali. Oni će uskoro vladati tu gde čovek sad vlada. Posle leta je zima, posle zime leto. Oni čekaju stpljivi i moćni, jer će Oni ovde vladati ponovo.“ Hauard Filips Lavkraft, Nekronomikon (odabrane priče priredio Dejan Ognjanović), Everest media, Beograd, 2008, str 335.