NAPOMENA:
Ovaj tekst preuzet je iz moje knjige "Duh kontrainicijacije" u okviru mojih Sabranih ezoterijskih spisa
Obnova
podrazumeva dva procesa: integrisanje i odbacivanje. U prvoj polovini XX veka,
u komentarima „Knjige zakona“, odnoseći se na vladavinu boga-deteta Horusa u
novom eonu, Alister Kroli je, između ostalog, zapisao:
„Svuda njegova vladavina pušta koren. Uočite samo nestajanje osećaja greha, porast nevinosti i neodgovornosti, čudne promene reproduktivnog instinkta, sa tendencijom biseksualnosti ili dvopolnosti, detinjasto poverenje u progres kombinovano sa velikim strahom od katastrofe, protiv koje smo tek dopola voljni da preduzmemo mere predostrožnosti. Razmotrite uzdizanje diktatura, jedino mogućih onda kada je razvoj morala u samom začetku, i prevladavanje infantilnih kultova, kao što su komunizam, fašizam, pacifizam, manija zdravlja, okultizam u skoro svim svojim oblicima, religije sentimentalizovane praktično do tačke izumiranja. Razmotrite popularnost bioskopa, radija, sportske prognoze i igara na sreću, sve sama sredstva za umirivanje svadljive dece, bez trunke smisla u njima. Razmotrite sport, detinjasta oduševljenja i bes koje pobuđuje, dok su čitave nacije uznemirene zbog svađa među igračima. Razmotrite rat, zverstva koja se svakodnevno događaju i koja nas ostavljaju bez daha i silno zabrinutim. Mi smo deca... Surovi fašizam, kokodakajući komunizam, podjednake obmane, mahnito skaču širom zemaljske kugle. Oni nas ograničavaju. Oni su abortusi Deteta, Novog Eona Horusa… Krdo će biti masovno uništavano.“
Sada bismo na to mogli mnogo toga
dodati, ali to ne bi promenilo osnovni pravac kretanja svetskog krda. Ako
začeće novog ljudskog bića označimo brojem Jedan, odnosno prvom sefirom
kabalističkog Drveta života – Keter, tada bi se devet meseci trudnoće, odnosno
preobražaja zametka preko fetusa do novorođenčeta, moglo označiti svakom od
devet sefira. Malkut bi, kao broj Deset i poslednja sfera Drveta, u tom slučaju
predstavljao rođenje, odnosno izlazak u svet. Sada vidimo da je peta po redu
sefira Geburah ključna tačka dokle je moguće izvršiti abortus. U XX veku
raširena praksa abortusa i kontracepcije, povezana je sa dekadentnošću naše
civilizacije. Arnold Tojnbi ukazuje i na raširenu praksu abortusa u vreme
dekadencije Rima. Raširena praksa prekida trudnoće nije uzrok nego posledica
stanja u društvu, čiji način života i vrednosti destimulišu rađanje novih ljudi
a podstiču neodgovorno ponašanje. Nije mi ovde cilj da držim moralističke
pridike, niti ih po ovom pitanju uopšte imam, već želim da ukažem na dublje uzroke
i šire posledice takvog stanja stvari, a da pritom izbegnem moralizatorski
kontekst. Činom namernog pobačaja prirodni tok prizvanih duša u otelovljenje
biva prekinut te one groteskno ostaju da „lebde“ tu negde u našoj astralnoj
atmosferi gde se u agoniji raspadaju trujući tu istu atmosferu. Neko bi se mogao zapitati kako se to nerođena duša raspada. Ne bih
ovde ulazio u raspravu o duši. Neka ovo bude shvaćeno više kao alegorija, ali ipak imajmo na umu da se nešto zaista raspada. Zanimljivo
je da se masovna praksa pobačaja poklapa sa vazdušnim zagađenjem i emisijama
štetnih gasova koje ljudi na Zemlji stalno emituju od vremena prve industrijske
revolucije. U oba slučaja reč je o trovanju, odnosno o aspektima jednog
sveopšteg trovanja i kvarenja mikrokosmosa i makrokosmosa.
Vidimo da su svi oblici trovanja
podudarni u svom zajedničkom nastupu. Time se menja sastav svih komplementarnih
atmosfera koje okružuju čoveka, stvarajući preduslove za pojavu podudarnih
oblika života ili ne-života. Da li će se, nakon serije pobačaja, na kraju
pretpostavljenog krolijevskog eona roditi normalno i zdravo Dete i šta
konkretno ono predstavlja? Pre nego što pokušam odgovoriti na ovo pitanje, još
jednom bih se osvrnuo na pojam slobode kao opšti izgovor za pandemijsku
neodgovornost ljudi našeg vremena. Sloboda je stvar pojedinca, jakog pojedinca,
nikako pripadnika mase unutar krda. Možemo govoriti o slobodi nekog naroda, kao
kolektivnoj slobodi, ali to je češće opsena nego ostvariva izvesnost. Svakako
ima smisla boriti se protiv stranog ugnjetača, ali kako to obično biva,
represivnu ulogu nakon oslobođenja preuzima domaća tiranija. S druge strane,
veza između slobodnih pojedinaca nije krdo, nije društvo. Da bi to uopšte bilo
moguće iz jednačine mora biti isključena aktelna urbana prenaseljenost. Podsetimo
se da duh „Knjige zakona“ jasno ukazuje šta se iza brda valja – rat i osveta,
mrvljenje naroda.
Poznati
okultista Kenet Grant, kaže da je Alister Kroli verovao kako će se Feniks
Teleme uzdići iz krhotina nama poznate civilizacije. Tu se dakle očituje srž
iluminatskih doktrina: uništiti ne samo istorijsko hrišćanstvo kao organizovanu
religiju, uništiti ne samo poznatu nam civilizaciju i sve oblike umirućih
civilizacijskih survivala tzv Trećeg sveta, nego uništiti i čovečanstvo kakvo
jeste te ga zameniti novim u kome će pojedinac činiti osnovnu ćeliju. Taj novi
čovek je Dete koje će biti rođeno u dobu Vodolije. Sve ostalo, shodno tome,
spada u pobačaj. Takav čovek može biti samo slobodan čovek, ali ne redukovano
slobodan u skladu sa prevaziđenom vladavinom Razuma osamnaestovekovnih
prosvetitelja, nego kao ostvareni genije. Dolazi neko strašno vreme, s obzirom
da su izopačenja atomizacije društva već vidljiva, a sunce slobode još nije na
vidiku. Hana Arent ističe da teror može apsolutno vladati jedino ljudima koji
su međusobno izolovani, pa je jedna od glavnih briga tiranije kako da stvori tu
izdvojenost. Pojedinac kao jedinica savremenog društva je prvenstveno izolovan
pojedinac. Da se to ne bi desilo u negativnom vidu, potrebno je osloboditi
svest svih ljudi, a kako to nije moguće učiniti u odnosu prema masi
čovečanstva, potrebno je znatno smanjiti tu masu. Jednačina je prosta.