O Antonu Longu / Dejvidu Mjatu, kontroverznom osnivaču Reda devet uglova (O9A), kao i o samoj toj organizaciji postoji mnogo informacija, sagledavanja, mišljenja, teorija, opažanja, hipoteza, a što sve potiče od novinara, akademskih istraživača, raznih aktivista, zatim drugih satanista, ali i od onih koji pripadaju toj grupi, ili barem tako tvrde. Konel Monet (Connell Monette), profesor religije na Al Akhawayn Univerzitetu u Maroku je u knjizi Mysticism in the 21st Century, posvetio jedno poglavlje o O9A. Na početku tog poglavlja on je rekao da je O9A fascinantna mešavina hermetizma i antinomijske duhovnosti prožeta paganskim sadržajima. U pogledu porekla i uzora na kojima je O9A neposredno izrastao, teško je izneti pouzdane tvrdnje, ali Monet kaže da je reč o nekoliko britanskih tradicionalnih čarobnjačkih kovena, a kojima se kasnije gubi trag. Praktično pojavivši se nioutkuda, O9A se brzo proširio na svim kontinentima. Jedno od osnovnih načela O9A izražen je izrekom pathei-mathos („učenje kroz patnju“). Po mišljenju profesora Moneta, O9A je jedinstven u tome što nudi agresivnu i elitističku duhovnost, i podstiče članstvo da pronađu i nadvladaju svoja mentalna, fizička i psihička ograničenja.
Ono što se navodno zna o Dejvidu Mjatu, odnosno Antonu Longu, jeste da je rođen 1950. godine i odrastao u Tanzaniji, pošto mu je otac bio službenik britanske krune. Kasnije se preselio u Britaniju. Navodno, u mladosti se zanimao za hrišćanstvo, islam, taoizam i budizam. Za njega kažu da je spojio elemente doktrina ezoterijskog neonacizma, „tradicionalnog“ satanizma i radikalnog islama, jer ga je zanimala metodologija islamske revolucionarno-terorističke borbe. Možda su to zaista njegova istinska uverenja, a možda je to samo deo svojevrsnog magijskog ketmana, odnosno oblik ponašanja koje se u knjigama Karlosa Kastanede pominje kao „kontrolisana ludost“. Ovo ističem jer se u dokumentima O9A pominje upražnjavanje kreativnih oblika mimikrije i namerno, hajde da kažem, stvaranje okultne magle, kako bi se sakrila prava priroda učenja Reda, te zbunili i odvratili nedostojni. Po Monetovom mišljenju, satanistički prizvuk koji O9A stvara je više kozmetičke prirode, jer je u svojoj osnovnoj doktrini tu reč o određenom sinkretizmu sa jakom paganskom osnovom, ali da tu ne može biti reči o poznatim oblicima neopaganstva. U tom smislu Mjat je najkontroverzniji „satanista“ druge generacije jer je dosta tajanstven, pa isto tako postoji nedoumica da li je on uopšte Anton Long, osnivač O9A, i da li je Anton Long jedna ili više osoba koje koriste isti pseudonim.
Suštinski cilj koji O9A projektuje za svoje inicijante jeste postizanje postmortalne egzistencija na akauzalnom nivou. Svetonazor O9A stvarnost deli na kauzalni i akauzalni plan. Na akauzalnom nivou, da se tako izrazim, ne važe zakoni fizike. To podseća na Kastanedin opis naguala i tonala, po kome je nagual nepojmljiv ali ga je moguće opaziti u određenom stanju svesti, odnosno promenom percepcije, dok tonal predstavlja sve ono poznato ili spoznatljivo. Nisam siguran da li članovi O9A to vide tako. Takođe, taj ne-euklidovski prostor akauzalnog svemira podseća na neke lavkraftovske nad-racionalne prostorne koncepte. Čovek predstavlja vezu između akauzalnog i kauzalnog. Da bi postigao akauzalno postojanje inicijant prvo mora razviti akauzalni način razmišljanja, odnosno akauzalnu svesnost, što je cilj magijskog kurikuluma O9A. Akauzalno razmišljanje označava način neposrednog viđenja stvari, što opet podseća na ono o čemu je pisao Kastaneda. Mesto, odnosno stanje inicijanta, ili lokacija/stanje koje čini vezu između kauzalnog i akauzalnog u terminologiji O9A naziva se bezdan.
Dejvid Mjat je, navodno, još u mladosti počeo da radi na stvaranju O9A, a koji je već krajem sedamdesetih, ili početkom osamdesetih, počeo bivati vidljiv. Zapravo, ono što je postalo vidljivo jeste egzoterna struktura O9A koja ima određenu svrhu i nije neophodno da odražava prirodu njegovog unutrašnjeg jezgra. Zapravo, iako očigledno postoji Red, njegova svrha je, između ostalog, i da pokrene jedan novi okultni pokret i magijsku struju koju oni nazivaju sinisterno-numinoznom tradicijom. U tom smislu jedna od uloga O9A je i da inspiriše tragače, istomišljenike, simpatizere i potencijalne inicijante. Zapravo, svako ko živi sinisternim načinom života, tj zakonom sinisternog numena i koji ispoljava akauzalno svojim delovanjem, jeste takva osoba, a koja se u terminologiji O9A naziva drek (reč je o izvesnoj kamladskoj tradiciji utemeljenoj u istočnom Velsu; inače, O9A ima veoma razvijenu i složenu doktrinarnu terminologiju, što je deo njihovog programa stvaranja određenog argoa posvećenika). Nezavisna grupa dreka na nekoj teritoriji čini sinisterno pleme. Članovi sinisternog plemena u većini se ne identifikuju kao sledbenici nekog okultnog učenja, ali ima pojedinaca i grupa koji se identifikuju na poseban način, a što deluje poput nekakvih podružnica glavnog Reda. Takav decentralizovani pristup omogućio je bujanje mnogih grupa i pojedinaca povezanih sa O9A usvajanjem i modifikacijom njegovog svetonazora.
Iako se O9A, da kažem akademski i kolokvijalno, svrstava u LHP i satanizam, ipak, imajmo na umu da su, iz perspektive učenja Reda, to samo kauzalni oblici. U satanističkom smislu O9A opisuje svoj magijski rad kao tradicionalni satanizam. Međutim, O9A tvrdi da promoviše i praktikuje ono što naziva istinskom zapadnom ezoterijskom tradicijom utemeljenoj u starom septenarskom sistemu (sedam stepenova postignuća odgovara sedam poznatih planeta, što je uobičajeno još od vremena mitraizma, ako ne i ranije). Time O9A naglašava razliku između svog učenja i doktrina modernog okultizma XIX i XX veka koji vodi poreklo iz reozenkrojcerskih i masonskih doktrina i linija posvećenja. Glavni greh tih doktrina, iz perspektive O9A, jeste njihovo utemeljenje na kabalističkom i judeo-hrišćanskom svetonazoru, što sledbenici Dejvida Mjata smatraju izopačenjem nekadašnjih paganskih misterija. Iako O9A ukazuje na svoje prehrišćanske korene, i ako opisuje satanizam kao militantni paganizam, ova organizacije ne zagovara oživljavanje prehrišćanskih paganskih kultova i verovanja, čemu teže mnogi neopagani i vikani (wicca).
Cilj O9A je da stvori novog pojedinca putem direktnog iskustva, prakse i razvoja kroz inicijacijski sistem Reda. To podrazumeva da pojedinac preduzme određene korake i aktivnosti egzeatične prirode koje će ga dovesti sa one strane vladajućih društvenih zakona kako bi se oslobodio od kulturnog, ideološkog i političkog uslovljavanja i mediokritetskog rezona. Pojedinac u tom smislu može postati i kriminalac, vojnik, policajac kako bi shvatio svoj život kroz akciju, ali u poslednje vreme, to se načelo proširilo i na neke sasvim neočekivane uloge, tipa budistički monah i sl. U pogledu ritualnog ljudskog žrtvovanja, Monet navodi da ta institucija, da se tako izrazim, postoji u okviru O9A, kao deo puta redukcije. Između ostalog, to se odnosi na prinošenje žrtve Mračnim bogovima. Ono što je u tom pogledu zanimljivo jeste da žrtva bira samu sebe, odnosno, osoba koja će biti žrtvovana dolazi iz redova onih individua koje O9A smatra bezvrednim jer predstavljaju figure neprijateljskih uticaja. Međutim, O9A ne zagovara žrtvovanje dece, budući da se osoba pogodna za žrtvovanje sama nameće, a deca nemaju nikakvu ulogu u tom smislu. Inicijant O9A koji vrši žrtvovanje tim činom apsorbuje energiju žrtve uzdižući se na novi nivo sinisterne svesti, čime se povezuje sa akauzalnim silama smrti i uništenja. Osim toga, tim činom O9A čini uslugu društvu jer uklanja bezvrednu i štetnu individuu. Dakle, članovi Reda deluju antinominalistički i otuđuju se od društva stavovima, ponašanjem i delovanjem kojim podrivaju društvene vrednosti i društveni sistem, ali i demontiraju opšti društveni program u vlastitoj svesti. Otud možemo reći da je O9A subverzivna organizacija.
Jedna od ključnih doktrina unutrašnje mitologije O9A jeste ideja Mračnih bogova koji postoje na akauzalnom nivou. Ne može se odoleti lavkraftovskom utisku povodom ovog. Ono što je posebno zanimljivo u pogledu Mračnih bogova iz optike O9A jeste naglašavanje Bafometa kao boginje koja pripada tom nivou. Bafomet je u tom smislu opisana kao zrela žena koja nosi odsečenu ljudsku glavu, a što podseća na klasične predstave drevne indijske boginje Kali. Bafomet je majka i supruga Satane, što ukazuje na drevni incestuozni koncept božanskog para, Majke i Sina, o čemu je još u XIX veku pisao Džerald Masi. U tumačenju O9A Bafomet nije isto što i istoimeni fenomen predstavljen u obliku dvopolnog himeričnog jarca od strane Elifasa Levija. Druga akauzalna figura iz reda Mračnih bogova jeste Vindeks koji bi mogao da se eventualno inkarnira u ljudskom obliku, te u ulozi mračnog mesije, ili mesije oslobodioca, svrgne „magijansko-nazarenske“ snage (egregor judeo-hrišćanstva) i predvodi O9A ka uspostavljanju novog društva.
O9A takođe podučava doktrinu o smeni eona. Eon, po gledištu O9A, jeste oblik prisustva i delovanja energije sa akauzalnog na kauzalnom nivou i odvija se kroz psihu pojedinaca. O9A pravi razliku između spoljašnje, unutrašnje i eonske magike. Spoljašnja magika se može okarakterisati kao čarobnjaštvo (sorcery) sa ciljem zadovoljenja potreba i želja praktičara. Dakle, to je ono što drugi nazivaju nižom magijom. Spoljašnja magika takođe ima i svoj ceremonijalni oblik koji se praktikuje u grupi. Unutrašnja magika ima sedam nivoa i odnosi se na promenu i razvoj pojedinca koji je primenjuje. I konačno, eonsku magiku praktikuju oni koji su usavršili unutrašnju i spoljašnju magiku, dakle adepti. Adeptom biva onaj ko je evoluirao, te više nije pod uticajem nesvesnih sila, arhetipova, tuđih upliva, koncepata vladajućeg eona itd. Cilj eonske magije jeste vršenje uticaja na veliki broj ljudi tokom dužeg vremenskog perioda sa ciljem uticaja na razvoj budućih eona. Ima dva načina na koji se praktikuje eonska magija. Jedan način je putem rituala i inkantacija s ciljem otvaranja portala, nazvanih neksioni, kako bi se energija sa akauzalnog nivoa ispoljila u kauzalnom i usmerila u željenom pravcu. Ima tri tipa neksiona: fizički objekti, živa bića i neksioni stvoreni magijskim putem. Drugi način je igranje složene društvene igre (board game) nazvane Zvezdana igra (Star Game), sa figuricama koje predstavljaju različite eone. Pravilno igranje ima efekat eonske magije s time što igrač tokom trajanja igre biva živi neksion, odnosno otelovljuje portal prenosa energije sa akauzalnog na kauzalni nivo. Magika Zvezdane igre jeste tzv petodimenzionalna i ona nema kauzalnih apstrakcija, obreda i simbola.
Po O9A, trenutno je na snazi eon Zapadne civilizacije, ali njenom razvoju preti „magijansko-nazarenski“ uticaj judeo-hrišćanskih religija i njihovih derivata. Ako sam dobro razumeo terminologiju O9A, magijansko je sve ono jevrejskog porekla u ideološkom, religijskom, mističnom i okultnom smislu, dok je nazarensko ono što proističe iz hrišćanstva. Jedan od ciljeva eonske magije jeste urušavanje aktuelnog društveno-političkog sistema Zapadnog sveta, koji je, podsećam, po njihovom shvatanju, iskvaren duhovnim uticajem judeo-hrišćanskih učenja u svim njihovim oblicima. Upravo je judeohrišćanstvo u očima O9A glavni neprijatelj protiv kojeg se organizacija bori u cilju stvaranja novog čovečanstva i uspostavljanja novog društvenog poretka koji se naziva Mračna Imperija (Dark Imperium), čiji je cilj kolonizacija galaksije. Namera tog okultnog ideološkog i političkog mesijanskog preduzeća jeste svrgavanje demokratskih vlada i ukidanje zapadnjačkog načina života. Da bi Imperija postala galaktička neophodno je da se prvo silom ustanovi na Zemlji i bude globalna, a da bi postala globalna mora uništiti moć onih koji trenutno drže svetsku vlast a to su magijani. Tom imperijom upravlja Vindeks, mesijanski entitet sa akauzalnog nivoa na čijoj pojavi u istoriji, dakle u prostoru i vremenu kauzalne stvarnosti, rade adepti O9A. Vindeks je pandan ideji mesije, saošjanta, jer neće doći niotkuda nego će se ostvariti u adeptu, ili posredstvom adepta, koji će njegovu akauzalnu suštinu u punom intenzitetu ispoljiti u kauzalnom, čime će biti izazvana radikalna promena u domenu naše stvarnosti. Nakon njegove pojave Red više neće imati svrhu postojanja već će biti uspostavljen potpuno novi poredak, a sam Vindeks će u sebi sadržati sve članove Reda. U tom smislu svaki član Reda je besmrtan jer Red ne sadrži članove, nego članovi sadrže Red. Ta ideja je previše mistična da bi bila uokvirena predstavama karakterističnim za ono što se smatram satanizmom. Vindeks može biti bilo kog etničkog porekla ili pola. Istovremeno, Vindeks je i ideal. On je božanski revolucionar čiji dolazak za sobom donosi katastrofu aktuelnog eona i njegove strukture moći i civilizacijskog izražaja.
Objekat sinisterno-numinozne subverzije O9A su svetonazorske koordinate onoga što se u terminologiji Reda naziva Homo hubris. To je sekularni čovek, potrošač, dete industrijske revolucije, pion kapitalizma, demokratije i magijansko-nazarenskog svetonazorskog matriksa. U O9A terminologiji postoje magijani kao adepti i magovi judeohrišćanskog egregora, ispod kojih stoje hubriati, njihovi sledbenici (moćni ljudi, bankari, političari, top birokrate i tenhokrate, oligarsi, tajkuni, medijski magnati, generali, šefovi obaveštajaca, akademski lideri), dok su na dnu, poput pešadije, mediokritetsko-konzumentski hubrisi. O9A radi na slamanju magijanske moći i razbijanju njihovog društvenog poretka. Hubrisi su potpuno nesvesni svega, dok su hubriati nadahnuti magijanskim apstraktnim pogledom na svet. U odnosu na one koji žive po zakonu sinisternog numena poštuje se zakon srodničke časti, dok se oni koji ne žive po zakonu sinisternog numena tretiraju u skladu sa time jesu li upotrebljivi kao kauzalni oblici koje O9A koristi za ostvarivanje ciljeva eonske magije.
Naravno, postoji unutrašnje jezgro te organizacije, ali je o tome teško doći do pouzdanih podataka. Međutim, načelno, Monet je razuđenu strukturu O9A svrstao u tri grupe: a) mistike Sedmostruke staze koji čine jezgro; b) balobiane, odnosno umetnike, muzičare i kreativne ljude koji svojim radom promovišu sinisternu spiritualnost O9A; i drekanska urbana plemena koji sprovode sinisterne mitose u konkretnu akciju. Mogli bismo reći da O9A predstavlja ideološko-magijsku platformu za diseminaciju uticaja čije je tokove teško ustanoviti, ali koja ima jasne principe i metode delovanja. O9A je tajna organizacija sa subverzivnom zavereničkom agendom. Kao takva ona nema glavni štab, iako poseduje jezgro, nego je strukturisana kao mreža. U tom smislu je ova organizacija superiornija od bilo koje druge satanističke strukture ili grupe.
Još mnogo toga bi se moglo reći o O9A, mnoge važne pojmove mitologije i terminologije tog Reda sam izostavio u ovom kraktom pregledu. Umesto zaključka, ovaj odeljak završio bih citatom o LHP, iz jednog od brojnih O9A spisa čije autorstvo ne mogu da utvrdim: „U LHP-u nema zakona: nema ničega što nije dozvoljeno; ništa nije zabranjeno ili ograničeno. To jest, LHP znači da individua preuzima potpunu odgovornost za svoja dela i svoju potragu, i ne pridržava se etike mundanih. Dodatno, unutar LHP-a individua uči iz praktičnih dela i praktičnih izazova koje integriše u sebe.“