Friday, March 24, 2023

Bafomitrasov grimoar arkana

Tema ovog posta jeste poseban špil od 36 karata od kojih svaka krije određeno tajanstvo, ima svoju magijsku dubinu i prateću egzotičnu "faunu" duhova i entiteta. One se dele u dve grupe: 26 velikih arkana i 10 malih arkana. Iskreno, nisam posve siguran kakvo je puno značenje ovih karata i šta tačno one predstavljaju. One su dobrim delom izraz mojih vizija i iskustava u određenim stanjima svesti, kao i tokom intenzivnog rada sa entitetom kojeg sam imenovao kao Amhazar u periodu moje mladosti. Iza redosleda arkana ne stoji nikakva posebna namera ili razvojna inicijacijska priča, već je reč o nizu njihovog idejnog uobličavanja. 
Ove karte ne stoje ni u kakvom odnosu prema postojećim i tradicionalnim oblicima tarot karata, već su izraz jednog drugačijeg svetonazora. One mogu biti shvaćene kao slikovni popis magijskih sila ili činioca sa kojima sam, počev od mog ranog detinjstva, tokom studentskih dana, pa sve do mojih srednjih godina, stupao u kontakt, na ovaj ili onaj način. Da budem jasniji, neke od sila predstavljenih kartama, doprle su do mene putem snova. Neke su došle posredstvom mog magijskog učitelja Amhazara. Nekima od njih bio sam izložen onda kada sam se našao pod dejstvom psihoaktivnih supstanci. Konačno, neke su neposredno, bez ikakve najave i vidljivog uzroka, iznenadno i sudbonosno, nahrupile u okvir moje dnevne svesti, potpuno me obuzimajući. Ma kako dolazile do mene, te sile međusobno stoje u određenoj vezi. Karte su popis, grafičko-simbolička enciklopedija, kojima sam pokušao da opišem i u osnovi rastumačim skrivene sile i entitete koji su obeležili moj život i poglede na svet. Međutim, ovim svojevrsnim okultnim zemljopisom ne isrcpljuje se svrha Bafomitrasovog grimoara arkana. Da bi njihova svrha bila jasnija potrebno je da rasvetlimo zbog čega sam ih upravo tako nazvao.
Počnimo od samog naslova. Bafomitras je magijsko ime koje sam usvojio tokom uobličavanja karata. Grimoar arkana se odnosi na same karte i prateću knjigu ovog jedinstvenog tarota koja je zapravo magijski i divinacijski priručnik. U podnaslovu ovog priručnika stoji: tarot mrtve ruke. Odmah da razvejemo neke slutnje, odrednica mrtva ruka nema nikakve veze sa nekromantijom već jasno ukazuje da posledice magijskog rada sa ovim kartama imaju intenciju da nadžive onog ko sa njima barata. Te posledice su dalekosežne i trajne, pa otud ne bi trebalo pristupati ovim arkanama lakomisleno. Njihova suštinska svrha nije gatanje ili savetovanje, mada mogu biti i tako korišćene ali veoma uslovno, a što isključuje komercijalan odnos. Ne preporučujem da neko koristi ove karte kao klasičan tarot, radi predviđanja budućnosti klijentima za novac. Sile koje su njima predstavljene ne bi trebalo uznemiravati trivijalnostima svakodnevnog života, pa čak i ozbiljnijim dvoumljenjima povezanih sa višim aspiracijama. One dobro reaguju na čin volje. Poput bezumnih kurvi, voljne su da se bespoštedno podaju svakome sa čvrstim štapom, ali jao onome ko im pristupi sa glupošću, rezervom ili kakvom nedoumicom. 
poleđina karata

Uz pomoć sila, na koje se odnose ove karte, vešt i posvećen korisnik, biće u stanju da stvara uzroke budućih posledica, nevezano za prirodu tih posledica ili motive sa kojima im pristupa. Kroz ove karte stupamo u kontakt sa silama i entitetima koje one predstavljaju. Te sile nisu ni dobre ni zle, ali to mogu postati. U neku ruku, arkane mrtve ruke jesu oruđa proročišta, ali ne u smislu pasivne vizije, nego aktivnog delovanja. Uz njihovu pomoć operator stvara ono što vidi, pa čak i preko toga. Kome su onda ove karte namenjene? Sigurno ne mediokritetima i osobama sa psihičkim problemima ili dijagnozom.
Takođe, zahvalio bih se mom saradniku i koautoru na ovom radu, Draženu Pekušiću, koji je vizuelno interpretirao moje ideje, pruživši značajan doprinos njihovom uobličavanju.

Karte su dimenzija 14cm x 9,5cm, u ublaženim bojama, na kvalitetnom glatkom kartonu plastificirano. 

Ukoliko ste zainteresovani za nabavku ovih karata i prateće publikacije, kontaktirajte me putem mejla: dorijan.nuaj@gmail.com

Vidi više o mojim publikacijama OVDE