Saturday, May 5, 2018

Seminar - nagužena gerontodomaćica (autor Dorijan Nuaj)

NAPOMENA za one koji ne razumeju ironiju ili koji nisu u stanju da prevaziđu sopstvene predrasude i intelektualnu uskost: 
Sve opisano u ovom tekstu nema utemeljenje u stvarnosti već potiče isključivo iz mojih snova. 
Svaka sličnost sa nekim određenim osobama, institucijama i situacijama je sasvim slučajna. 
Izvinjavam se jer nisam upotrebljavao politički korektne izraze, ali razlog tome je postizanje umetničke i spisateljske delotvornosti i utiska. 
Inače, ovaj tekst je originalno objavljen u mojoj knjizi Lucifereza, ali je malo preuređen za potrebe objavljivanja na ovom blogu.

Crne i mutne oči Državnog Sekretara iznenada su dobile neki neočekivani i životinjski sjaj. Njegovo lice zračilo je nadljudskom strašću. Pušio je cigaretu za cigaretom, ćutke me posmatrao, da bi najednom prekinuo tišinu rekavši: 
- A zašto ti meni ne bi malo popušio kurac? 
Nisam mogao da dođem sebi od iznenađenja i uvređenosti. Krv mi je udarila u lice, noge su mi se odsekle a grlo skupilo. Nisam mogao ništa da kažem niti da reagujem kako dolikuje. Državni Sekretar je ležao zavaljen na francuskom ležaju najboljeg apartmana elitnog hotela u čuvenom vojvođanskom centru kongresnog turizma. Očigledno nije imao mnogo toga na sebi, što se ubrzo pokazalo gotovo tačnim kada je sklonio besprekorno beli prekrivač i pozvao me da legnem pored njega. 
- Dođi dečko, nemoj da se snebivaš. Videćeš, kada mi ga popušiš biće ti lakše. Nasmejao se i ponudio me hotelskom čokoladicom, dodavši više kroz osmeh: - Pušenje je dobro za socijalnu politiku.
Samo sam stajao, onako izbezumljen i presečen. Državni Sekretar, zadužen za sprovođenje jedne jako bitne Strategije bio je veoma uticajna i moćna figura. Za ovu priliku specijalno se obukao (svukao) kao gerontodomaćica sa keceljicom trideset i trećeg stepena. Imao je skoro spojene izrazite i crne obrve. Krupne i masne dlake su mu virile iz ušiju. Njegovo mrko lice gubilo se u oblaku dima. Crne oči su škiljile i posmatrale moje zmijsko telo sa pohotom svojstvenom samo ljudima na položaju. Pućio je usne i oblizivao ih hrapavim jezikom. Njegov raspukli glas je romorio i stenjao od zadovoljstva. Očito je mnogo očekivao. Može li moja malenkost zadovoljiti pohlepe i te volšebne potrebe jednog uvaženog i nadasve visokog, muževnog ali i blago ženstvenog državnog funkcionera u oblasti tako bitnoj kao što je socijalna politika?

U toj mentalno-emotivnoj ustreptalosti prekide me lelek odnekud iz kazamata za tzv ometene u razvoju Ministarstva rada i socijalne politike. Stenjali su i jaukali jadnici privezani za krevete i vezanih ruku da se ne bi povredili. Usmrđeni, usrani i upišani, doprinosili su svetskoj fugi tranzicije iz jednog zla u drugo. 
- Halo momak! - dobacio mi je opsceni gospodin Antonin Juzbaša, - Evo ja imam neke posebne potrebe. - Rekao je namignuvši mi i potom prsnuo u smeh. Zatim se počešao po mudima. Naglo mi je postalo loše. Drhtao sam od neviđene treme i nelagode. Nisam mogao da zamislim sebe kako halapljivo gutam kobasicu Državnog Sekretara. I to kobasicu sa posebnim potrebama, koja očito nije bila imobilisana, poput štićenika institucija za ometene u razvoju pretvorene u objekte institucionalizovane brige Sekretara Juzbaše. Državna kobasica je slobodno landarala pitomom vojvođanskom ravnicom na severu Bačke.

Sekretar Juzbaša je primetio moju rastrojenost i ponudio me je samo da sednem na krevet i opustim se, jer on navodno neće uraditi ništa protiv moje volje. Onda je podigao crnu kožnu torbu na kojoj je bio utisnut logo stranog donatora čitavog programa reformi sistema socijalne zaštite. Nešto je malo pročeprkao i ubrzo izvadio jednu bočicu pruživši je prema meni. Uzeo sam je i razgledao. U njoj se nalazila neka tečnost. Malo sam promućkao, ali tečnost je bila poput vode. 
- Znaš li, pile moje, šta je to? - Upitao me je. Zaista nisam imao pojma, nisam mogao ni da slutim. 
- To ti je, lutko moja, da izvineš, homeopatski rastvor iz žlezda naših štićenika u trenucima njihove životinjske ushićenosti. Znaš, mi smo im uz pomoć naših dragih donatora i partnera, omogućili, u okviru projekta Local action plan for global transmuding, da obavljaju tzv unutrašnju ejakulaciju. To je naš doprinos onom univerzalnom idealu da svako ima pravo na sreću. Naš ministar, budući human i saosećajan, lično je nadzirao tok projekta, svesrdno se založivši da naši štićenici dobiju svu sreću koja im je neophodna kako bi mogli biti još srećniji. Naša sreća je u njihovoj sreći. Naša ekstaza je u njihovoj ekstazi. Uvek imaj to na umu i nećeš pogrešiti. Ako budeš bio dobar, napravićeš zavidnu karijeru u stratosferama socijalne politike.
Gledao sam ga tupo i krajnje zbunjeno. Pitao sam se, šta će njemu, pobogu, homeopatski rastvor žlezdanih izlučevina tih zatočenih i mučenih jadnika
- Ne razumeš? - Nastavio je. - Veoma je jednostavno, objasniću ti. Nisu oni vezani zato što ih mi mučimo ili uživamo u tome, već zato da bi oni bili srećni. Ne zaboravi, naša sreća je u njihovoj sreći. Kada budeš uzeo par kapi tog rastvora biće ti jasnije. Zavolećeš moju kobaju više nego majčinu sisu. Pazi, ako ti je neugodno, mogu ja tebi prvo da popušim, da se otkraviš. Mnogo si mi ukočen, to nije dobro za strategiju reformi i naš evropski put.

Ne znam kako uopšte da poređam reči u neki smisleni sintaksički tok, sve u želji da opišem taj čudesan osećaj nagužene obnaženosti pred nezemaljskom te gotovo demonskom pohotom Sekretara Juzbaše. On, kao da uopšte nije bio ljudsko biće, već nešto o čemu ne smem ni da pomislim. Upoznali smo se igrom slučajnosti sudbine ili nadriiluminatskog proviđenja. Tih tranziciono-reformskih godina u osvit nadmenog sunca evropskih perspektiva zaposlio sam se kao prodžekt asistant u organizaciji koja se bavila organizovanjem obuke za zaposlene i funkcionere državne uprave i lokalne samouprave. Nekoliko godina sam proveo po hotelima i seminarima upoznavši gotovo četvorocifren broj raznih i svakako bitnih ljudi establišmenta ostataka srpske države u nastajanju i večitom nestajanju. Danju se nešto kao radilo, ali noć je na tim seminarima nosila neke sasvim spontane i prečesto intimne trenutke razmene iskustava i procesa učenja. Seminari su specifična andragogija gde ljudi prvenstveno nauče nešto o sebi samima pre nego o onome šta je tema i cilj seminara. Tek kada se ugase seminarski reflektori i spuste zastori na videlo izlaze pravi karakteri učesnika seminara, a kamo li organizatora ili pervertita u njihovoj službi. Seminarski događaj je zapravo samo povod za jednu duboku introspekciju negde u nekom hotelu na Zlatiboru, Paliću, Vrnjačkoj Banji ili Kopaoniku. Mada, nagledao sam se raznih lokacija i raznih ljudi. Sekretar Juzbaša je bio poput višnje na šlagu, nekako poseban i uzvišen. Plenio je pažnju polaznika seminara. Držao je ljude pod nekom vrstom hipnotičke kontrole svog raspuklog glasa. Neverovatno muževna energija izbijala je iz njegovih pokreta, manira, govora, paradigmi. Voleo je da liže guzu.

Nedugo nakon nekih igrica našao sam se u njegovom zagrljaju. Nisam znao da zreo i prezreo muškarac, pa još i visoki državni funkcioner, može da prede. Počela je njegova zvezdano-romantična beseda sa kabalističkom poukom: 
Baš sam sinoć buljio u Orion, sve mereći gigante: Sirijus (koji kao Pas prati lovca što u rukama drži glavu beštije - tarot karta Luda) - Betelgez - Rigel - Aldebaran (levo oko Bika) - Prokion. Čuvena zimska konstelacija koja spaja Istok i Sever u jednu te Jug i Zapad u drugu nebesku ravan. Velika kola, sazvežđe istine. Ključna tačka - Mizar, ima tananog dvojnika. Čakra adžna i posestrima joj bindu sa zadnje strane. Bindu - tačka Kof kod kabalista, brojčana vrednost 100, sazvežđe Riba.... I kad dođosmo do Severnjače, uhvatismo se nebeskog stuba koji vodi van Univerzuma, ali moramo znati pravo vreme, jer odatle se uskače u srce Oriona, na onaj simpatični romboid što svake noći žuri i ne čeka nikog...
Tako je nadahnuto pričao, mada pominjao je i hendikepiranu decu u kontekstu koji ću ovde izostaviti jer svest prosečnog čoveka i koji bi možda čitao ovaj tekst ne bi to mogla da shvati i prihvati, već bi to pripisala bolesti ili ludilu pisca ovih redova. No, nije tako. Ja sam posve normalan, uzdržan, čak i konzervativan, nego samo pokušavam da ne prenesem sve šta čujem i vidim i što dopire do mene. O, da li ja to sam izazivam takve stvari i persone ili je to srednji prst sudbine? Nije ni bitno. Ovo je samo jedno od apokrifnih jevanđelja.

- Uostalom, mitovi i tradicija, - nastavio je Moćni Sekretar, nakon uzimanja gutljaja domaćeg apsinta, - služe da pobude Imaginaciju, Inteligenciju i Intuiciju a ne da ih slepo sledimo, jer u tom slučaju nećemo stići nikud. Protok vremena menja modalitete manifestovanja zakona prirode. To je jedna paklena dinamika. Kao da postoji nekakav svetski duh koji na neki čudesan način aktuelizuje neke stvari, neka mesta i procese, pa ko je u skladu sa tim gradiće svoju svest a ko nije onda neće. Jebanje u dupe je znak poštovanja. Želim da budem pušen. Osećaj pušenosti jeste značajno samopotvrđivanje. To je osećaj obožavanosti. Pušen, znači biti obožavan. Neko, nije važno ko, obožava tvoj tako intiman deo nečim što služi za uzimanje i mlevenje hrane. Uzima u sebe nešto što mokri i što ispušta životvorno seme. Progutati tek ištrcano seme mongoloida je neviđeno zadovoljstvo. No, to je velika privilegija i to se uči na višim stepenovima gnoze, ali o tome nećemo govoriti na sutrašnjem seminaru. Donatori ne vole kad im se istina kaže direktno u lice. 

Postoji velika i mračna tajna koju dele dva bratska ministarstva, Ministarstvo socijalne politike i Ministarstvo zdravlja. Imaju tajne lože, podzemne galerije, ispostave, agenture, neke gnusne misterije, eksperimente drevne i opscene. Mešaju svoju sa spermom posebnih ojačanom posebnim žlezdanim izlučevinama i to pumpicom ubrizgavaju sebi u anus. Kažu da se tada dešava nekakvo unutrašnje sagorevanje koje ih iznutra osvetljava duž kičmenog kanala. Valjda je to buđenje kundalini, ali u izvedbi političko-birokratskih nadriiluminatskih struktura dvaju bratskih ministarstava čiji protokol majstori vešto održavaju iluziju Države. Njihov Rad je neprikosnoven. Nekakva država i resorna ministarstva moraju postojati jer Rad mora da bude nastavljen. Sekretar Juzbaša bio je jedan iz  Commisea Catholica Ordo Nox, ali o tome neki drugi put... U međuvremenu, Sekretar Juzbaša i ja odradili smo kvalitetan klistir sa tečnošću iz bočice.

Friday, May 4, 2018

Geomantija i Ji Đing (autor Dorijan Nuaj)

Pokušajmo univerzum simbolički predstaviti jedinicama i nulama. Neka jedinica grafički predstavlja punu liniju a nula prekinutu liniju. Jedinica je otud obeležje aktivnog jang principa, dok je nula pasivno jin načelo. Iz jin i jang načela izvodimo četiri operativna elementa, 11 kao manifestovani jang element, 00 kao manifestovani jin element, zatim 10 i 01 kao mešovite elemente. 

Element 11 možemo porediti sa vatrenim svojstvom, dok bi u kabali time označili tri vrhovna sefirota na dijagramu Drveta života, kao i deo duše koju kabalisti nazivaju nešamah (viši aspekt bića). Takođe, ovom elementu pripisali bismo hebrejsko slovo šin koje označava duh ali i vatru. Simbolički, element 11 može biti prikazan krugom.

Element 00 možemo povezati sa zemljanim svojstvom. Na Drvetu života tom elementu odgovara deseta i poslednja sefira malkut. Deo duše je nefeš, (sfera osećanja i snova) a slovo mem koje označava vodu, ali u okviru ovog ogleda neka predstavlja vezu sa zemljanim elementom. Simbolički, element 00 može biti prikazan kvadratom.

Elementi 10 i 01 jesu vazdušni i predstavljaju sefirote koji sačinjavaju središnji deo Drveta života i deo duše zvan ruah (intelekt). Element 10 mogao bi biti vatreni deo vazduha, budući da je jedinica ispred nule te time određuje vladajuće načelo jang. Simbolički, element 10 može biti prikazan vatrenim trouglom. Element 01 je vodeni deo vazduha, što označava dominaciju jin principa i može biti prikazan obrnutim, odnosno pasivnim trouglom. Elementi 10 i 01 ukršteni obrazuju simbol heksagrama. Radi potreba ovog ogleda, neka element 10 ima vazdušnu prirodu u užem smislu a 01 vodenu. 

Dakle, sada imamo formirana četiri elementa sačinjena kombinacijama i množenjem jang (1) i jin (0) načela. Tako smo dobili "dvigrame". Iz ova četiri osnovna elementa možemo dalje proizvesti osam trigrama koji čine temelj Ji đinga.

Iz vatrenog 11 elementa proizilazi trigram Nebo 111, kome takođe možemo pripisati svojstva sefire hokmah (zvezdano nebo);
Iz zemljanog 00 elementa proizilazi trigram 000 Zemlja, koji možemo povezati sa sefirom binah, odnosno Saturnom;  
Iz vazdušnog 10 elementa proizilaze trigrami 101 Vatra / sefira tifaret - Sunce; zatim 100 Planina / sefira necah - Venera. U drugom aspektu imamo trigram 110 Vetar koji može biti povezan sa sefirom hod - Merkur;
Iz vodenog 01 elementa proizilaze trigrami 010 Voda (Ambis) / sefira jesod - Mesec; zatim 011 Jezero / sefira hesed - Jupiter. U drugom aspektu imamo 001 Grom / sefira geburah - Mars. Neka trigram 001 Grom ovde bude shvaćen kao munja koja udara u zemlju;
Prva sefira - keter i poslednja - malkut, mogu biti izražene simbolima (puna linija) jang i (isprekidana linija) jin.

Tako sada imamo razvijene trigrame iz kojih dalje gradimo geomantijske figure. Trigrami Ji đinga uslovno mogu biti shvaćeni kao sefire a geomantijski tetragrami predstavljaju staze koje ih povezuju na dijagramu Drveta života.
1. Iz trigrama 111 Kian/Nebo, izvedena je figura 1111 Via/Put čija je planetarna atribucija Mesec (mladina);
2. Iz trigrama 000 Kun/Zemlja, izvedena je figura 0000 Populus/Narod, koja takođe ima veze sa Mesecom (uštap);
3. Iz trigrama 101 Li/Vatra, izvedene su figure 1001 Carcer/Rak (planeta Saturn), 1011 Puella/Devojka (Venera), 1101 Puer/Dečak (Mars), 1010 Amissio (Venera); 
4. Iz trigrama 010 Kan/Voda, izvedene su figure 0110 Coniunctio/Veza (Merkur), 0010 Albus/Beli (Merkur), 0100 Rubeus/Crveni (Mars) i 0101 Acquisitio (Jupiter)
5. Iz trigrama 001 Čen/Grom, izvedena je figura 0001 Tristitia/Tuga (Saturn);
6. Iz trigrama 100 Gen/Planina, izvedena je figura 1000 Laetitia/Radost (Jupiter);
7. Iz trigrama 011 Dui/Jezero, izvedene su figure 0111 Caput Draconis/Zmajeva glava i 0011 Fortuna Maior/Velika sreća (Sunce);
8. Iz trigrama 110 Sun/Vetar, izvedene su figure 1110 Cauda Draconis/Zmajev rep i 1100 Fortuna Minor/Mala sreća (Sunce);
Naravno, da bi ovako povezana struktura bila verodostojna morali bismo izmeniti uobičajene načine tumačenja geomantijskih figura i prilagoditi ih polaznim značenjima trigrama.

Sada, kada smo stvorili ovoliko izvedenica možemo povezati početka načela sa krajnjim rezultatima.
Jang element 11 ovaploćuje se kroz figuru Via; 
Jin element 00 ovaploćuje se kroz figuru Populus; 
Mešoviti element 10 ovaploćuje se kroz figure Carcer, Puella, Puer, Laetitia, Cauda Draconis, Fortuna Minor i Amissio;
Mešoviti element 01 ovaploćuje se kroz figure Coniunctio, Albus, Rubeus, Acquisitio, Caput Draconis, Fortuna Maior i Tristitia;

Geomantijske figure takođe mogu biti razmatrane u svojstvu članova porodice, na način kako se to čini u slučaju trigrama Ji đinga: 111 Nebo je otac, 000 Zemlja je majka, 001 Grom je najstariji sin, 110 Vetar je najstarija ćerka, 010 Voda je srednji sin, 101 Vatra je srednja ćerka, 100 Planina je najmlađi sin, 011 jezero je najmlađa ćerka. Tako možemo doći do sledećih familijarnih analogija geomantijskih figura:
1111 Via - otac
0000 Populus - majka
0001 Tristitia - najstariji sin
1110 Cauda Draconis - najstarija ćerka
0110 Coniunctio - srednji sin
1001 Carcer - srednja ćerka
0010 Albus - stariji srednji sin
0100 Rubeus - mlađi srednji sin
1101 Puer - starija srednja ćerka
1011 Puella - mlađa srednja ćerka
1000 Laetitia - najmlađi sin
0111 Caput Draconis - najmlađa ćerka
Figure 0011 Fortuna Maior, 1100 Fortuna Minor, 1010 Amissio i 0101 Acquisitio ovom podelom nisu obuhvaćene jer imaju ambivalentnu strukturu.

Ukratko, geomantijske figure predstavljaju simbolički izraz kosmičkih principa istog reda poput trigrama ili heksagrama Ji đinga, odnosno tarot karata. One imaju mitološko i magijsko utemeljenje u tradiciji Severne Afrike i Bliskog Istoka, gde su najviše korišćene u svrhu predviđanja sudbine. U tom smislu one predstavljaju izraze raznih božanstava ili grupa bogova, odnosno duhova. Poput Ji đinga, koji u svojim kombinacijama tvore 64 heksagrama, tako i 16 geomantijskih figura tvore 256 oktagrama, čineći jednu daleko složeniju divinacijsku strukturu koja se tradicionalno praktikuje u zapadnoj Africi (Ifa sistem). 

Eksperimenta radi, trigrame možemo poređati u poredak nalik sefirotima Drveta života. Kome je bliska simbolika Drveta života neće mu biti teško da zamisli. Pošto sam gore već izneo jednu verziju koja povezuje sefire i trigrame, sada bih prikazao jedan nacrt Drveta života sačinjenog od ovih elemenata:
0111 Caput Draconis je staza koja spaja malkut i 010 Vodu/jesod/Mesec; Caput Draconis označava otvorenost prema uticaju višeg, gornji jin, ženski duhovni princip, a u krajnjoj liniji može označavati ženske polne organe, žensko tajno društvo. Simbolička slika je visoka žena sa polumesecom na glavi - ženska moć, veštice, intuicija, vidovitost, ulaz, glasnik, blještavost; tarot karta XXI Univerzum, staza tau;
1110 Cauda Draconis povezuje malkut i 110 Vetar/hod/Merkur; Cauda Draconis je vulkanski vetar, čekić kovača, mač, izlaz, ali i seksualna vrelina, muški polni organi, muška moć, erekcija, donji jin, otvorenost ka dole, ka materijalnom i atavističkom, ujed zmije, stanje nadvladanosti strastima i događajima; tarot karta XX Eon/Sud, staza šin;
1000 Laetitia povezuje malkut i 100 Planinu/necah/Veneru; Laetitia označava uspon ka vrhu mistične planine, ka gornjem jangu, stremljenje ka visinskoj tački projekcije. Dalje, to je radost, obnova moći, povratak snage, oporavak, čvor, trajanje, kontemplacija itd; tarot karta XVIII Mesec, staza kof;
0101 Acquisitio povezuje 010 Vodu/jesod/Mesec i 101 Vatru/tifaret/Sunce, a u drugom svojstvu povezuje 011 Jezero/hesed/Jupiter i 100 Planinu /necah/Veneru; Acqusitio je strela odapeta odozgo ka dole, primanje svetlosti od Sunca ka Mesecu, prikupljanje snage, otvorenost za uticaj odozgo i njegovo usmeravanje ka dole, uzimanje, izdaja, posedovanje, preuzimanje, uspešna trgovina i kupovina, sticanje, osvajanje; tarot karte XIV Veština/Umerenost i X Točak sreće, staze samek i kap;
0001 Tristitia povezuje 010 Vodu/jesod/Mesec i 100 Planinu/necah/Veneru; Tristitia je poniranje u dubinu ka utrobi planine, ka središtu Zemlje, fokusirana misao koja prodire duboko ka dole pritisnuta težinom neba. Takođe, znači i melanholiju, promenu, izopačenje, pad, obrt situacije, ali i bipolarnu snagu, psihičku energiju i ravnotežu; tarot karta XVII Zvezda, staza cadi;
0100 Rubeus povezuje 100 Planinu/necah/Veneru i 101 Vatru/tifaret/Sunce; Rubeus je crvena solarna vatra koja uranja u vode rastvaranja, marcijalna toplina koja se davi u mutnim dubinama podzemnih voda, sumrak, izokrenut pehar, silovito rasprskavanje, opasnost, krv, povreda, ranjavanje, nasilje, uspešan lov ili ratovanje, ubijanje neprijatelja. Takođe, Rubeus je znak za primordijalnu zmiju; tarot karta XIII Smrt, staza nun;
1001 Carcer povezuje 110 Vetar/hod/Merkur i 101 Vatru/tifaret/Sunce; Carcer je otvoreno oko, fokusiran pogled, budnost, kružnost, ali označava i zatvoren proces, kuvanje, pečenje, vatru u ložištu, trudnoću, kavez, kamen, ograničenje, zaštitu, vezanost, debljinu, izobilje, sitost, punoću, unutrašnju mekoću i spoljašnju čvrstinu, sever; tarot karta XV Đavo, staza ain;
0110 Coniunctio povezuje 101 Vatru/tifaret/Sunce i 011 Jezero/hesed/Jupiter, a u drugom svojstvu povezuje keter i 000 Zemlju/binah/Saturn; Coniunctio je zatvoreno oko, san, ali označava i otvoren proces, uopšteno ideju otvaranja i povezivanja, spajanja nebeskog i zemaljskog, gornjeg i donjeg, seksualni akt, susret, društveni život, a može značiti i raskršće, magijsko mesto, uskrsnuće, unutrašnju čvrstinu i spoljašnju mekoću, glad, mršavost, predator, neprijateljsko okruženje, jug; tarot karte IX Pustinjak i I Mag, staze jod i bet;
1011 Puella povezuje 101 Vatru/tifaret/Sunce i 001 Grom/geburah/Mars, a u drugom smislu 111 Nebo/hokmah i 000 Zemlju/binah/Saturn; Puella je ratnica i barata moćima i oruđima rata, mačevima/munjama i vatrom, ona je kontrolisana energija, takođe izražava ideju ženskih grudi, čistotu, devicu, ponos, govor, visoko mesto ili položaj; tarot karte VIII Ravnoteža/Pravda i III Carica, staze lamed i dalet;
1111 Via povezuje 001 Grom/geburah/Mars i 110 Vetar/hod/Merkur, a u drugom svojstvu povezuje keter i 101 Vatru/tifaret/Sunce; Via je put i potpuna aktivnost (desne strane ljudskog bića), veliki jang, može označavati štap, osu ili stub sveta, ali i vodeni tok, reku, potok, prolaz, kanjon, život, dan, putovanje, buđenje, rađanje, decu, ideju, jedinstvo, jedinstvenost, trag, struju, svetlost, sile svetlosti, okrenutost istoku, istok; tarot karte XII Obešeni čovek i II Prvosveštenica, staze mim i gimel;
0011 Fortuna Maior povezuje 011 Jezero/hesed/Jupiter i 001 Grom/geburah/Mars; u drugom svojstvu povezuje 110 Vetar/hod/Merkur i 010 Voda/jesod/Mesec; Fortuna Maior spaja aktivno i pasivno, levu i desnu stranu, ona je izraz radosti uravnoteženja, ali je načelno otvorena prema gornjim uticajima koji usmeravaju njenu aktivnost usmerenu ka dole, takođe ona predstavlja i ideju pehara, svetog grala, podnevnog sunca. Takođe, ova figura označava omladinu, zdravlje, napredak, pomoć koja dolazi, nešto unutrašnje itd; tarot karte XI Strast i XIX Sunce, staze tet i reš;
1101 Puer povezuje 111 Nebo/hokmah i 101 Vatru/tifaret/Sunce, a u drugom svojstvu povezuje 100 Planinu/necah/Veneru i 110 Vetar/hod/Merkur; Puer je silovita marcijalna snaga, vetar sa planine, vitalnost, buntovna omladina, uopšte pobuna, moć, vlast, ambicija, sloboda, širokogrudost, beznačajna žena, impulsivnost i nepromišljenost; tarot karte IV Car i XVI Kula, staze he i pe;
0000 Populus povezuje 001 Grom/geburah/Mars i 000 Zemlju/binah/Saturn; Populus je mnoštvo, masa, rulja, gužva, narod, banda, vojska, novac, mrtvi preci, senka, dvojnik, isprazan govor, brige, neizvesnost, zatim more, veliko jin, sile tame, noć, zapad itd; tarot karta VII Kočija, staza het;
1100 Fortuna Minor povezuje keter i 111 Nebo/hokmah; Fortuna Minor je izokrenuti pehar, sunce pri zalasku, opadanje, prosipanje, brzo nestajanje, nesreća, oružje, nešto spoljašnje, moćan čovek; tarot karta 0 Luda, staza alef;
0010 Albus povezuje 101 Vatru/tifaret/Sunce i 000 Zemlju/binah/Saturn; Albus označava belinu, smrt, onostrano, mir, večnost, siromašan i nevažan muškarac, očeva kuća, pehar u koji se ulivaju gornji uticaji i koji te uticaje kontrolisano prosleđuje ka dole. Osim toga, budući da je povezana sa Merkurom, ova figura ukazuje na analizu i alhremijsko načelo rastvaranja (solve). Takođe, ova figura označava i nestabilnost htonskih sila, klizište, regeneraciju, izdržljivost, celibat, napuštanje dece, prerano rođenje, ranu fazu trudnoće itd; tarot karta VI Ljubavnici, staza zain;
1010 Amissio povezuje 111 Nebo/hokmah i 011 Jezero/hesed/Jupiter; Amissio predstavlja ideju gubitka, izbacivanja, ali takođe i isijavanja, zračenja, harizme ili seksualne privlačnosti jer oblikom podseća na istažajne ženske obline, žensku plodnost. Takođe, označava tuđe ljude, prestiž, prodaju, predaju, davanje, prigovaranje itd; tarot karta V Hijerofant, staza vau;

Sunday, April 29, 2018

Power and Transhumanism (author Dorijan Nuaj)

There are two basic magic perspectives on the nature of power. According to one, power originates from man. These are the hidden strengths in a man that reveal and develop through yogic and mystical practice. According to the other standpoint, the source of power is not in a man but in good or bad spirits, or the Holy Spirit, God’s will, that is, in factors outside a human being with whom a man communicates and makes agreements in a magical, religious, or shamanistic way. Hence the haunted diabolists do not have their own, but borrowed power of diabolic forces while different saints and mystics acquire their power from the Holy Spirit, or God. The standpoint according to which a human being is the source of power I will call solar perspective on the source of power, that is, the result of solar spirituality, while the standpoint according to which a human being acquires their power from some outward deity or demon - the expression of lunar spirituality. The perspective which combines both principles, let it be solar-lunar, is the one according to which somebody can have the power but that power is an act of their susceptibility and ability to transmit a certain amount of positive or negative energy from the Universe, yin and yang, and alike, through themselves. Thus we defined three types of manifesting the power from which every type has its positive and negative variant.

From hermetistic perspective, the power is represented by the so-called magic weapons, and these are sword, wand, cup, and pentacle. The sword and wand are the tools of active, and the cup and pentacle of passive power. Magic weapons are actually body extensions of the magician himself. They are filled with energy which can be directed and projected through space and time. The sword and wand are conforming to knowledge and power; the wand as the expression of creative power and the sword as the weapon of annihilation but of understanding, too. The pentacle moves time, matter, events, money, and population; the pentacle creates; the sword annihilates. The pentacle and sword are thus symbols and tools of knowledge and power, the power of fire and air in an esoteric sense. At the same time, the wand, especially the sword, more than a cup and pentacle, are present in different heraldic symbols all around us. Time we live in, time of the rule of quantity, reaches for wand and sword more and more. That reach is not the act of creative will but in first place spiritual, moral, and ontological perversion, that is black magic.

Basic humanistic and anthropocentric perspective (esoteric or profane) is the one according to which man is the measure of all things. The statement: You shall be as gods is the expression of the doctrine of anthropocentrism and belief that the hidden forces within a man can be activated by methods of spiritual growth. Post illumination doctrine, that is, transhumanism doctrine, precisely aims at overcoming this principle in sense of separation with anthropocentrism. I think that a contemporary man is characterized by materialism, skepticism, and atheism. Hence it is easier for a modern-day mentality to accept hidden forces in a man than objectively existing gods and demons, etc. Therefore, according to the understanding of the nature of power, people have solarized in a pathological way, which is the consequence of egocentricity strengthening. From that reason, they will rather dehumanize themselves in order to gain power instead of re-humanization, that is, becoming human again, or coming back to original principles of humanity by becoming aware of the self, attributed in microcosm. That kind of solarization is pathological because it separates human beings from their microcosmic essence. Leaving anthropocentric attitude is not the same as turning a man into a being of higher-order but in non-being. Man as the being of higher order is nothing more than microcosm actualized. In order to stop being human, they have to overcome the degenerated and limited man in themselves and discover the true genuine man whose symbol is a pentagram. If they did so, they would not be desirable members of society anymore. The non-human in society is an outcast, free and unruly, even dangerous. Therefore, transhumanism offers an artificial solution in a futile attempt to negate or avoid death (or suffering at least), which is a situation that resembles the description of old seers in Carlos Castaneda books - who turned into monsters because of fear of death (the so-called death defiers). Castaneda emphasizes the loss of human form as one of the sorcerer’s tasks but that refers to typically degenerated human form and acquiring a more adequate form while facing the eternity (this resembles the Egyptian notion sah, sahu, a celebrated body of eternal life which is given to the worthy deceased by Osiris. A modern man of pervert solarity will rather become a monster, a cyborg, sinking deeper into darkness, klipotic shells, and materialism, than reject the egocentric and limited notion of power and self (the illness which Crowley called the condition of Black brother).


In addition to this theme, I will present a standpoint on the development of human element through a series of incarnations of an individual being, that is, the collective development of humankind through eon shift, as presented by Rudolf Steiner. If we interpreted what he said at the beginning of his lecture written as a book „The Mission of the Individual Folk-Souls”, we could draw the following conclusions. Saturn (Binah) is in the base of nature of the so-called spirit of the times, that is, epoch. Sun (Tipharet) is the reference of the so-called spirit of the people, that is, the collective national entity and identity. Moon (Yesod) is an equivalent of angelic nature of each individual, something like an angel guardian or an angel in charge of each individual member of a national community. Saturn, that is, eon influence pervades the solar ones making a change on the collective plane in conscience and destiny of a people. Solar influences are sending the impulse to the lunar hierarchies which then influence the conscience and destiny of certain people. That is a trans-historical and super-historical mechanism of the course of time, cycle, eon, and the whole metaphysical apparatus on the humankind. The aim of that mechanism is the development and improvement of a man. Today’s people are tomorrow’s angels (Moon). Yesterday’s angels are tomorrow’s archangels (Sun). Former archangels are today’s archetypes, that is, carriers of time cycles (Saturn). It is a nice and graphic description but we have to bear in mind that there are the so-called fallen angels. While rising, some souls simply fall. According to Steiner, historical people are preparing for tomorrow’s role as an angel they will play in the following stadium of evolution. Therefore, Steiner and Swedenborg propose continuous growth. Similar, but not that technically elaborated as Steiner did, is the doctrine of Mormonism. By this, I wanted to illustrate some kind of spiritual approach to transhumanism on esoteric grounds, which actually aims for overcoming human form in a natural and evolutional way. Here, I make a difference between spiritual evolution and evolution in Darwinian, that is, materialistic sense.

Aleister Crowley mentions that the purpose of the eon of Aquarius is that the collective consciousness of humankind rises to the state whose equivalent is Sun/Tipharet (the central sphere of the Kabbalistic Tree of Life). In that way, modern humankind would reach the archangelic level at the end of the upcoming time cycle of over two thousand years. That would mean the unity of mankind, that is, the unity of all separate folk spirits into one, that is, reaching synergy as the reflection of the unifying principle of the spirit of the time which characterizes the Age of Aquarius. Then mankind would politically and ideologically unify which means forming a unique world political, religious, and ideological system in the frame of global sovereignty. That is the world order conspiracy theorists talk about which is the operative aim of Illuminati doctrine on the plane of action in the world. We can follow the same thread which connects seemingly different people whose basic projection of the purpose of time and the aim of action of Intelligence in time is the collective development of human consciousness. This is the sense (or it should be, at least) of the so-called Freemasonry, that is, the very process of masonry on the overall plane of humankind which would be composed of spiritually developed people. That is building a new Solomon’s temple, spiritual building, a spiritual temple for the spiritual man, because the “temple is in man”, as R.A. Schwaller de Lubicz said. Of course, such world unity is utopian from the present perspective since the current representatives of the world power have a perverted psyche, not enlightened or genius personalities. Therefore, I would leave such scenarios to some distant future under the condition that the humankind survives these dark ages which guide the conscience towards transhumanistic solutions for improving a man via technology.


Also, Christianity is the expression of such utopia in a bit different way since there are no eon cycles and development throughout the history in Christianity, but a decline of the original perfection of heavenly state of human beings. According to Christianity, there is no development but a decline. The history is not an improvement but decline and decay. The representatives of the so-called school of traditionalism (Julius Evola and Rene Guenon) agree with that. Following the logic of permanent decadence, non-being tears one part of being apart and sets a hierarchy on a lower level. Then nonbeing forms an alternative to the reduced order of being and violently tears another part. And so, over time, non-being reduces the quality of being, while it increases quantity on the other hand. However, the final denouement is, according to the Christian scenario, eschatological, super-historical, and it happens on a different plane but it is still collective. The only individual act is activity and sacrifice of Jesus Christ as the pivotal personality of the cult, as the Son of God. In that sense, he is similar to the avatar. The aim of avatar, or adept, is not to become a liberated soul that will enter some kind of unity with the divine. His aim is to renounce bliss and freedom for a certain period of time in order to keep working for the humankind. He becomes the master of wisdom, liberated from all limits imposed on him by the process of spiritual evolution. He is free to help people as a materialized spirit of the time or the soul of a people on altruistic-patriotic the mission of providing evolution for those in the dark of ignorance and stupidity.

Actual civilization and its technology make the number of people unbearable. The way of life and the system of world’ money distribution must be changed because it already becomes unsustainable and it endangers the very ideological abstraction thanks to which it had been set. By recalling ideological “humankind”, the nullifying and destructive force of the world capital and its transhumanistic obsessions recalls. The result in the future is some kind of petrification of human beings, not literally but perceptively. Human consciousness will be completely immersed in material modus. Therefore, as time passes by, people will be more and more “material” and materialistic. I am convinced that some kind of rupture will happen in humankind, that is, a division that will result in forming new humankind between who there will be a great gap and who will become genetically incompatible with one another, but that is distant future. Some will lose the human form falling down in complete materialism, while the others will return to the original role models on a higher frequency of existence cyborgizaton is that crystallization, or petrification I have in mind. With the help of technology, human element will become one with still life and it will be called evolution. On the other hand, individuals turned to different perspectives will not accept and they will turn to more subtle levels. They will be called conservative and backward.



Translated by Sandra Šabotić
To see my other posts in English, click the label "English"